۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳
وزیر نیرو باید درباره تأثیر معاهده پاریس در عدم توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای پاسخگو باشد
عضو هیأت رئیسه مجلس:

وزیر نیرو باید درباره تأثیر معاهده پاریس در عدم توسعه نیروگاه‌های هسته‌ای پاسخگو باشد

سلیمی، عضو هیأت رئیسه مجلس با انتقاد از نحوه ارائه گزارش از سوی وزیر نیرو به مجلس تأکید کرد که وی باید توضیحاتی را پیرامون نحوه اجرای مفاد قانون برنامه توسعه ارائه دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۹خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی بر اساس ماده ۴۴ و ۴۸ آیین نامه داخلی مجلس گفت: این سبک ارائه گزارش از سوی وزیر نیرو به مجلس شگفت‌آور بود، ای کاش وی در مورد نحوه اجرای بند (ب – ۱) ماده ۴۴ قانون برنامه توسط این وزارتخانه که به موافقت اصولی برای ایجاد نیروگاه‌هایی با بازدهی ۵۵ تا ۶۰ درصد اشاره دارد، توضیحاتی را ارائه می‌داد.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس ادامه داد: وزیر نیرو باید در مورد بند (پ) ماده (۴۸) قانون برنامه که به صراحت به تولید برق هسته‌ای تا ۲۰ هزار مگاوات توسط این وزارتخانه و دولت اشاره دارد، توضیحاتی ارائه می‌داد. همچنین باید به تشریح نحوه اجرای بند (ت) ماده (۴۸) قانون برنامه که در آن آمده ۲۵ هزار مگاوات باید از طریق سرمایه‌گذاری موسسات امور غیردولتی، تعاونی و خصوصی تولید شود، بپردازد.

وی تصریح کرد: این چه سبک مدیریتی در دولت است که برق با مشکل مواجه می‌شود می‌گویند باران نیامده است، هوا آلوده شود می‌گویند باد نیامده و وقتی مردم با مشکل تأمین گوشت مواجه می‌شوند می‌گویند از آبزیان استفاده کنید. وزیر نیرو هیچ پاسخ دقیقی در رابطه با نحوه اجرای قانون به مجلس ارائه نداد، این به سخره گرفتن مجلس نیست؟

سلیمی در مورد رمزارز یادآور شد: کل مصرف این رمز در دنیا ۳۰ هزار مگاوات است که از این بین ایران بین ۴ تا ۵ درصد یعنی ۱۵۰۰ مگاوات تولید می‌کند، بنابراین باید این روند را مدیریت کنیم هر چند آقای روحانی گفته بود که مخالف تولید رمزارز بوده و باید این روند متوقف شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم عنوان کرد: تولید برق هسته‌ای ۸ برابر ارزان‌تر است که در این مورد هیچ اقدامی انجام ندادید ضمن اینکه وزیر نیرو باید پیرامون معاهده پاریس توضیحاتی را مبنی بر اینکه چه میزان در عدم توسعه نیروگاه با سوخت هسته‌ای موثر بوده، ارائه دهد.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در مورد انرژی هسته‌ای که برجام را متوقف کردید، ضمن اینکه باید توضیح دهید چه اقداماتی انجام داده‌اید که موجب ایجاد این مصیبت برای کشور شده است، ایران تنها ۶۰۰ مگاوات رمزارز مصرف دارد. چرا تقصیر مشکلات این حوزه را به گردن همه غیر از مدیریت خود می‌اندازید. آیاهمه از آب، خاک، خورشید و فلک مقصر هستند.

کد خبر: ۹۱٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha