۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
در وزارت صمت ۲۰ مانع تولید وجود دارد که برای رفع آن اقدام شده است
معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

در وزارت صمت ۲۰ مانع تولید وجود دارد که برای رفع آن اقدام شده است

زرندی، معاون طرح و برنامه وزیر صمت گفت: یکی از محورهای حمایت از تولید بهبود فضای کسب و کار است که در دوسال گذشته بر روی آن تمرکز شده است و نتایج خوبی هم داشته است.

به گزارش بازار، سعید زرندی درباره جزئیات بسته ستاد اقتصادی دولت برای حمایت از تولید گفت: در یک نظر سنجی درباره مهمترین مانع برای تولید از تولیدکنندگان سئوال کردیم، از بین ۹۵۵ نفر ۵۱۱ نفر عدم ثبات اقتصاد کلان را دغدغه اول خود می‌دانستند، ۳۳۷ نفر تورم بالا را موضوع مهمی می‌دانستند، ۳۰۳ نفر نبود نقدینگی مناسب را مانع اصلی عنوان کردند، ۲۷۱ نفر تحریم‌ها را مشکل اصلی می‌دانستند، جذاب بودن سایر بازارها و ارز دو نرخی موانع اصلی بود.

وی با اشاره به اینکه سئوال دوم نظر سنجی درباره این موضوع بود که کدام دستگاه نیاز به اصلاح دارد، گفت: در پاسخ به این سئوال ۶۲۳ نفر گفته بودند سازمان نظام مالیاتی، ۶۱۵ نفر ساختار بانک‌ها را نیازمند اصلاح می‌دانستند و سازمان تامین اجتماعی، سازمان غذا و دارو، محیط زیست و گمرک هم در سطوح بعدی دستگاه‌هایی که نیاز به اصلاح دارند قرار گرفتند.

زرندی افزود: سئوال سوم این بود که کدام فرآیند وزارت صمت نیاز به اصلاح بیشتری دارد که ۳۴۹ نفر موضوع اول را زیرساخت شهرک‌های صنعتی، ۳۴۷ نفر صدور مجوزهای صنعتی و ایجاد موانع برای واردات، سهمیه بندی محصولات و ایجاد موانع صادراتی هم از جمله موضوعاتی بود که تولیدکنندگان معتقد بودند این فرآیندها در وزارت صمت نیاز به اصلاح دارد.

وی با اشاره به سئوال بعدی گفت: اگر وزارت صمت بخواهد کاری را شروع کند از کجا باید آغاز کند که ۵۰۶ نفر گفتند مقررات زدایی را در اولویت اول خود بگذارید، ارائه مشوق‌های سرمایه گذاری موضوع بعدی بود، جداسازی بخش تولید از بخش بازرگانی، تفویض اختیار به تشکلها، اصلاح ساختار وزارت صمت و ارائه اولویت‌های سرمایه گذاری هم از دیگر موضوعاتی بود که در این نظر سنجی به آن اشاره شده بود.

معاون طرح و برنامه وزیر صمت افزود: سئوال بعدی هم این بود که برای پشتیبانی مردم از تولید کدام راه را توصیه می‌کنید که واگذاری امور تولید به مردم، تشویق سرمایه گذاری خرد و خرید کالای ایرانی از پاسخ‌های تولیدکنندگان به این نظر سنجی بود.

وی تصریح کرد: سعی کردیم یک نظام برنامه محور را در وزارت صمت جلو ببریم که در خیلی از حوزه‌ها جواب گرفتیم و در حوزه‌های دیگر هم که ایرادی وجود داشت به این علت بود که خارج از اختیارات ما بود.

به گفته زرندی یکی از محورهای حمایت از تولید بهبود فضای کسب و کار است که در دوسال گذشته بر روی آن تمرکز شده است و نتایج خوبی هم داشته است.

وی با بیان اینکه در بخش داخلی وزارت صمت ۲۰ مانع تولید وجود دارد که برای رفع آن اقدام شده است، گفت: مشکلات تولید درهم تنیده با سازمان‌های دیگر است و ساختار اداری کشور باید بازطراحی شود.

کد خبر: ۹۱٬۱۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha