۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲
بازار رمز ارزها بازهم قرمز پوش شد|مخالفت دولت امریکا با بازار بیت کوین عامل افت شد
تحلیل روزانه بازار رمز ارز؛

بازار رمز ارزها بازهم قرمز پوش شد|مخالفت دولت امریکا با بازار بیت کوین عامل افت شد

در این روزها نوسان های زیاد در بازار رمز ارزها باعث خروج سرمایه گذاران خرد از این بازار شده است ولی موسسات سرمایه گذاری هنوز به رشد در این بازار امیدوار هستند.

بازار؛ گروه بین الملل: در آخرین ساعات کاری روز شنبه ۲۸ می سال ۲۰۲۱ میلادی بازهم ارزش رمز ارزها در دنیا سقوط کرد. طبق گزارش ارایه شده توسط وب سایت کوین دسک  ارزش هر بیت کوین به ۳۳ هزار و ۸۰۰ دلار و ارزش هر اتریوم به ۲ هزار و ۲۰۰ دلار رسید.

ارزش دیگر رمز ارزها هم در این روز کاهشی بود. دلیل کاهش ارزش رمز ارزها را می توان به سیاستهای دولت بایدن در امریکا نسبت داد. وب سایت سیکینگ آلفا در این مورد نوشت: «به نظر می رسد دولت بایدن قصد نابود کردن بازار رمز ارزها را دارد. بازاری که در زمان روی کار آمدن او ارزش بسیار بالایی داشت، حال هر روز سهمی از سرمایه های موجود در آن نابود می شود.»

مخالفت با فعالیت بازار رمز ارزها تنها در شخص بایدن دیده نمی شود بلکه تمامی اعضای دولت او هم با نظریه موافق هستند. به عنوان مثال جانت یلن وزیر خزانه داری امریکا اخیرا اعلام کرده است که با فعالیت بازار رمز ارزها مخالف است و این بازار را بی ارزش و حاصل بازی در بازارهای مالی می داند. او تاکید کرده بود که سرمایه گذاری در این بازار ریسک بسیار زیادی دارد.

از طرف دیگر در روز گذشته دولت امریکا طرحی را به کنگره ارایه داد که در این طرح جزییات نظام قانونمند سازی بازار رمز ارزها به دقت و با جزییات کامل تشریح شده بود. ارایه این طرح به کنگره باعث شد تا بازار با شوک منفی قیمتی روبرو شود و ارزش تمامی رمزارزها در بازار کاهش پیدا کند. از طرف دیگر گروه های حامی محیط زیست هم در این کشور به مخالفت با بازار رمز ارزها پرداخته اند و این مساله عامل دیگری در جهت کاهش ارزش رمز ارزها در بازار بود.

در این شرایط دیدگاه های ضد و نقیضی در مورد فعالیت در این بازار مطرح می شود. سی ان بی سی در گزارش خود به نقل از رییس بانک مرکزی بریتانیا این بازار را فاقد ارزش ذاتی ارزیابی کرد و تاکید کرد که سرمایه گذاری در آن به معنای قرار دادن پول در معرض ریسک های بسیار بزرگ است در حالیکه سی ان ان در گزارش دیگری از موسسات سرمایه گذاری فعال در بازار رمز ارزها نقل کرد و نوشت که این موسسات از فرصت کنونی برای سرمایه گذاری  استفاده می کنند زیرا اطمینان دارند ارزش رمز ارزها به خصوص بیت کوین در ماه های آتی دوباره رشد می کند و سرمایه گذاری در این بازار سود زیادی دارد.

در این گزارش به خروج بسیاری از سرمایه گذاران خرد از بازار رمز ارزها به دنبال افت ارزش آن نیز اشاره شد ولی در نهایت تاکید شد موسسات سرمایه گذاری نقش بزرگتری در بازار دارند و تداوم حضور آنها در این بازار به معنای تداوم رشد بازار رمز ارزها است.

کد خبر: ۹۱٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha