۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۰
۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در آذربایجان شرقی پرداخت شد
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی:

۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در آذربایجان شرقی پرداخت شد

تبریز- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی گفت: از سال 96 تاکنون در مجموع برای چهارهزار و ۲۹۴ طرح با اشتغال زایی هشت هزار و ۴۱۸نفر مبلغ ۴۸۰میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت شد.

به گزارش بازار، حسین فتحی با اشاره به آخرین وضعیت طرح‌های تسهیلات روستایی در سال جاری، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰، درمجموع اعتبار تخصیص یافته برای کل طرح‌های تسهیلات روستایی در استان ۵۲۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد چهار هزار و ۷۸۸ طرح برای دریافت تسهیلات روستایی به بانک‌های استان معرفی شده‌اند که کل اعتبار آن بالغ بر ۷۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

وی خاطرنشان کرد: درصد پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در استان نسبت به اعتبار تخصیصی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۱ درصد رشد یافته است.

طرح اشتغال روستاییان از سال ۱۳۹۶ آغاز شده و به دستور رهبر معظم انقلاب و تصویب مجلس شورای اسلامی یک و نیم دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه اشتغال روستایی اختصاص یافت. به این صورت که به منظور تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی به صندوق توسعه ملی اجازه داده شد با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با تصویب هیأت امنای صندوق، معادل ریالی یک میلیارد و ۵۰۰ ‌میلیون دلار از منابع صندوق را به صورت قرض الحسنه نزد بانک‌های کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک، صندوق کارآفرینی امید و صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سپرده‌گذاری کند تا این منابع صرف اعطای تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی غیردولتی برای ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با اولویت روستاها و شهرهای واقع در مناطق مرزی و مناطق عشایری شود.

کد خبر: ۹۱٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha