۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
بیکاری بیش از یک میلیون نفر در ایتالیا
تحت تاثیر بحران کرونا اتفاق افتاد؛

بیکاری بیش از یک میلیون نفر در ایتالیا

کنفدراسیون تجارت ایتالیا در گزارشی، از حذف بیش از یک میلیون فرصت شغلی در این کشور نزد شرکت‌های کوچک و بزرگ خبر داده است.

به گزارش بازار، کنفدراسیون تجارت ایتالیا در تازه‌ترین گزارش خود درباره شرایط اشتغال در این کشور، اعلام کرد: از تاریخ ۱۶ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی (۲۵ آذر ۹۸ شمسی) تا پایان امسال، حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار فرصت شغلی برابر با هشت ممیز دو دهم درصد از کل ۱۶ میلیون فرد شاغل در ایتالیا که قبل از شروع شرایط اضطرار ناشی از همه گیری ویروس کرونا مشغول به فعالیت بودند، کار خود را نزد شرکت‌های کوچک و بزرگ از دست خواهند داد. اغلب این افراد در بخش‌های مختلف شرکت‌های خدمات رسانی مشغول به فعالیت هستند. دو سوم از شرکت‌های فعال در بخش‌های مختلف خدمات رسانی مانند برگزاری جشن‌ها و همایش ها، طی ۱۲ ماه آتی دچار ورشکستگی خواهند شد.

این کنفدراسیون در ادامه گزارش خود افزود: به احتمال خیلی زیاد، میزان ۴۰ درصد از رستوران‌های ایتالیا ورشکسته خواهند شد. این میزان قبل از همه گیری بیماری کووید-۱۹، برابر با ۱۷ ممیز سه دهم درصد بوده است. احتمال ورشکستگی رستوران‌های فعال در جنوب ایتالیا برابر با ۵۰ ممیز ۹ دهم درصد است. یک سوم از هتل‌های ایتالیا نیز با خطر ورشکستگی مواجه هستند.

کد خبر: ۹۱٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha