۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
خرید دام عشایر توسط دولت برای حذف دلالان آغاز شده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

خرید دام عشایر توسط دولت برای حذف دلالان آغاز شده است

علیزاده، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس مباحث مطرح شده توسط وزیر جهاد کشاورزی در برخی از استان‌ها دام عشایر با قیمت مناسب و کارشناسی شده توسط دولت از آنها خریداری می‌شود.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، علی اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در خصوص مشکلات عشایر در تامین علوفه مورد نیاز خود با توجه به خشک‌سالی رخ داده، گفت: یکی از قشرهایی که در سال جاری با توجه به خشکسالی اخیر با مشکلات بسیار جدی مواجه شده‌اند عشایر هستند زیرا برای پرورش دام و کسب درآمد به مراتع وابستگی شدیدی دارند.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عشایر برای تامین علوفه مورد نیاز خود مسیر بسیار سختی دارند، ادامه داد: عشایر به دلیل عدم توان در زمینه تامین علوفه مجبور به فروش دام‌های خود شده‌اند و در این میان دلالان با توجه به شراط پیش آمده وارد بازار شده‌اند و دام عشایر را با قیمت بسیار پایینی خریداری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه دولت باید بسیج شوند تا فشار وارد شده بر عشایر در زمینه تامین علوفه را به حداقل برسانند، عنوان کرد: خوشبختانه در دولت جلسات مکرری در زمینه رفع مشکلات عشایر برگزار شده است که امیدواریم نتایج مثبت و سازنده‌ای برای آنها داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بر اساس مباحث مطرح شده توسط وزیر جهاد کشاورزی در برخی از استان‌ها دام عشایر با قیمت مناسب و کارشناسی شده توسط دولت از آنها خریداری می‌شود، عنوان کرد: کمیسیون کشاورزی باید بر خرید دام عشایر توسط دولت نظارت کافی را داشته باشد.

عضو کمیسیون، کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: دولت برای کاهش فشار بر عشایر در قبال تحویل هر کیلوگرم گوشت ۳ کیلوگرم جو با قیمت یارانه‌ای به آنها تحویل می‌دهد.

کد خبر: ۹۱٬۰۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha