۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
خشکسالی ۴هزار میلیارد ریال به گندم‌کاران خراسان شمالی خسارت زد
مدیر زراعت جهاد کشاورزی خراسان شمالی:

خشکسالی ۴هزار میلیارد ریال به گندم‌کاران خراسان شمالی خسارت زد

بجنورد- مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از خسارت چهار میلیارد ریالی خشکسالی به گندم کاران استان خبر داد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی؛ پژمان شهابی گفت: نبود بارش مؤثر و به‌موقع موجب کاهش راندمان تولید در کشتزارهای گندم آبی و دیم استان شده است که خسارت ناشی از این وضعیت چهار هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

وی افزود: امسال ۱۵۰ هزار هکتار گندم در اراضی استان کشت شد که از این میزان ۹۸ هزار هکتار دیم و ۴۸ هزار هکتار آن اراضی آبی است اما به علت کاهش نزولات جوی ۵۰ درصد از اراضی سطح زیر کشت گندم دیم ۱۰۰ درصد از بین رفت و راندمان عملکرد تولید ۵۰ درصد از کشتزارهای مابقی هم به نصف کاهش‌یافته است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: علاوه بر از بین رفتن و کاهش تولید بخشی از کشتزارهای گندم دیم، در اراضی گندم آبی نیز تا ۳۰ درصد کاهش تولید پیش‌بینی‌شده است.

پژمان بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال تا حدود ۱۸۰ هزار تن گندم از کشتزارهای استان تولید شود گفت: در سال گذشته کشاورزان استان ۲۶۶ هزار تن گندم تولید کرده بودند که بعد از فصل برداشت ۱۳۱ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را به دولت فروختند.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان در سال زراعی جاری تا ۹۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز خود را به سیلوها تحویل دهند.

کد خبر: ۹۱٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha