۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
مردم از قطعه بندی فرآورده های گوشتی در فروشگاهها خوددای کنند
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:

مردم از قطعه بندی فرآورده های گوشتی در فروشگاهها خوددای کنند

قزوین- مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا از قطعه بندی گوشت و مرغ و ماهی در مراکز عرضه خودداری کنید.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی سازمان دامپزشکی استان قزوین، حمید زینالی  اظهار داشت: انتقال مکانیکی ویروس کرونا از طریق متصدیان مغازه‌ها به فرآورده‌های خام دامی و همچنین تجمع برای انجام قطعه بندی، می‌تواند موجب آلودگی افراد شود.

مدیر کل دامپزشکی استان قزوین گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور، اداره کل دامپزشکی استان قزوین با تشدید نظارت‌های بهداشتی و افزایش گشت‌های بازرسی خوشبختانه در حوزه مصرف فراورده‌های خام دامی شامل گوشت و مرغ و تخم مرغ و عسل مشکلی وجود ندارد و مردم می‌توانند با خیالی آسوده فرآورده‌های پروتئینی را که تحت نظارت دامپزشکی تولید و عرضه می‌شوند و نقش بسزایی در ارتقا سطح ایمنی بدن دارند را خریداری و مصرف کنند.

زینالی تصریح کرد: کشتارگاه‌ها و مراکزر بسته بندی فرآورده‌های خام دامی به صورت روزانه ضدعفونی شده و کارگران شاغل در آنها ضمن رعایت اصول بهداشت فردی شامل استفاده از ماسک، عینک، لباس کار مناسب پیش از ورود به محیط کار تب سنجی شده و سپس مشغول به کار می‌شوند اما این نگرانی وجود دارد که ابتلای احتمالی کارگران به بیماری کرونا در فروشگاه‌ها، همزمان با قطعه بندی فرآورده‌های خام دامی، موجب انتقال مکانیکی آلودگی به فرآورده‌های خام دامی شوند.

وی به عموم مردم توصیه کرد: در راستای پیشگیری از انتقال بیماری کرونا پس از خرید گوشت، مرغ و ماهی، قطعه بندی را با رعایت اصول بهداشت فردی در منزل انجام داده و یا از محصولات بسته بندی کامل یا قطعه بندی شده استفاده کنند.

زینالی بیان کرد: رعایت اصول بهداشت فردی شامل شستشو و ضدعفونی دست‌ها و لوازم کار قبل و بعد از قطعه بندی فرآورده‌های خام دامی و استفاده از دستکش در منزل، همواره مد نظر دامپزشکی بوده و امیدواریم با همکاری آحاد جامعه شاهد کمترین میزان آسیب از ناحیه این ویروس خطرناک در کشور و استان باشیم.

کد خبر: ۹٬۱۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha