۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
بازاریان به جنگ کرونا رفتند/ تعطیل به حکم تدبیر
گام بلند کسبه برای تعطیلی خودجوش بازار

بازاریان به جنگ کرونا رفتند/ تعطیل به حکم تدبیر

مقابله با شیوع ویروس ناشناخته کرونا تنها یک راهکار دارد و آن چیزی جز قرنطینه و کاهش تماس فیزیکی میان افراد نیست که برای تحقق این امر لازم است روابط کاری، مالی و اقتصادی که جنبه فیزیکی دارند را به حداقل رساند.

ملیحه خورده پا؛ خبرگزاری بازار- تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی و کسب و کارهایی که تاثیر چندانی در زندگی روزمره مردم ندارد و ماندن افراد در خانه شاید بهترین راهکار برای مقابله با این ویروس ناشناخته و خطرناک بود اما سهل انگاری مسئولان برای مقابله با کرونا و تعطیل نکردن فعالیت های اداری، صنعتی و تجاری غیرضروری و بی توجهی در قرنطینه خانگی از سوی مردم و مسئولان موجب شد تا روند شیوع کرونا  در ایران بیش از پیش تشدید شود تا جایی که در لحظه نوشتن این گزارش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به بیش از ۱۰ هزار و ۷۹ نفر و تعداد فوتی های این بیماری به بیش از ۴۲۹ نفر رسید.

بدون تردید گسترش بی رویه بیماری کرونا هر چند مسئولان سهل انگار را برای مقابله با این بیماری هوشیار نکرد تا جایی که در هفته دوم مقابله با بیماری کرونا دستور بازگشتن ساعت کاری ادارات به روال عادی صادر شد اما ظاهرا بازاریان برای مقابله با شیوع کرونا دست به کار شدند و برخی از صنوف امروز را آخرین روزکاری خود در بازار قرار داده اند و برخی صنوف شنبه ۲۴ اسفند را. آنها ترجیح داده اند تا به جای سود بیشتر با تعطیلی واحدهای صنفی خود گامی در راستای قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا بردارند.

از شنبه تعطیل می کنیم 

حمیدرضا گودرزی که از فعالان بازار طلا و جواهر است در گفتگوی تلفنی با خبرنگار بازار می گوید: امروز آخرین روز کاری ما در بازار است.

وی می افزاید: با توجه به شیوع بیماری کرونا لازم است برای مقابله با این ویروس ناشناخته گامی برداریم به همین دلیل و برای حفظ سلامت فردی خود و پرسنل اقدام به تعطیلی واحد صنفی کرده ایم. بیشتر فعالان بازار طلا امروز را آخرین روز کاری خود قرار داده اند زیرا حفظ سلامت ما و مردم موضوعی است که بسیار اهمیت دارد.

صباح نادعلی که از واردکنندگان عطر و ادوکلن است نیز در گفتگو با بازار از تعطیلی بازار این صنف از شنبه خبر می دهد و می گوید: امروز برخی از همکاران ما در بازار مروارید مغازه خود را باز نکرده اند و ما نیز شنبه را آخرین روز کاری قرار داده ایم.

وی می افزاید: هر ساله در چنین روزهایی اوج فروش تمام صنوف بود اما امسال شرایط اقتصادی موجب شد تا بازار کاملا کساد شود ولی با این حال عامل تعطیلی بازار نشدند. از شنبه به بازار نمی آییم تا بعد از ۲۰ فروردین البته به شرط بازگشت سلامت به کشور.

به حکم عقل تاشرایط عادی تعطیل/ همه  مگر آنهایی که مجبورند 

محمدرضا عموعلی نیز که از فعالان بازار فرش است در گفتگو با خبرنگار بازار می گوید: با توجه به شیوع بیماری کرونا به حکم عقل باید از حضور در سطح شهر به منظور قطع زنجیره شیوع کرونا خودداری کرد و به همین دلیل برخی از صنوف و بازاریان واحدهای خود را تعطیل و فعالیت های اقتصادی خود را متوقف کرده اند تا شرایط سلامت جامعه به حالت عادی بازگردد.

وی می افزاید: با توجه به کاهش میزان مراجعه مردم به بازار به دلیل شیوع بیماری کرونا و ضرورت حفظ سلامتی کسبه اگر بحث بستن حساب های باز و دفتری و جابجا کردن چک ها نبود شاید تمام بازار تعطیل می شد اما این عوامل موجب شده تا آن دسته از بازاریانی که با چنین مسایلی روبرو نیستند امروز را روز پایان کار خود قرار داده باشند.

عموعلی تصریح می کند: بدون تردید اگر این معضلات نبود همه بازار روزهای پایانی اسفند را به صورت یکپارچه تعطیل می کرد زیرا اولویت امروز همه ما حفظ سلامتی فردی است.

کد خبر: ۹٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • سادات رفعت US ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۳
      2 0
      تعطیلی تا ریشه کن شدن کرونا