۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۳
جامعه هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه توده مردم نیست| سفته‌بازی مشمول مالیات می‌شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با بازار:

جامعه هدف طرح مالیات بر عایدی سرمایه توده مردم نیست| سفته‌بازی مشمول مالیات می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مردم نباید نگران طرح مالیات بر عایدی سرمایه باشند چرا که این مالیات هیچ نگرانی برای توده های مردم ایجاد نخواهد کرد.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به تصویب کلیات طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: جامعه هدف این طرح یک در هزار در کل جمعیت است.

وی تصریح کرد: همچنین جامعه هدف این طرح به توده ها و مردم ارتباطی پیدا نمی‌کند و این مالیات، مالیاتی نیست که ما بخواهیم از مردم بگیریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: کسانی که در عرصه فعالیت اقتصادی درگیر سفته‌بازی هستند و تقاضای کاذب دارند مشمول این مالیات می‌شوند، بنابراین کسی که می‌خواهد یک خانه بخرد و بفروشد و یا دست به خرید و فروش خودرو اش  بزنند مشمول این مالیات نمی شوند.

پورابراهیمی اظهارداشت:  این مالیات مشمول فردی می شود که می کوشد ۱۰۰ الی ۵۰۰ عدد خود را خرید کرده و پیش تر می دانسته قیمت این خودروها قرار است در آینده تغییر کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مصارف متعارف در همه جای دنیا مشمول مالیات بر عایدی نیستند، اظهار داشت: اما مواردی که دچار سفته‌بازی و قیمت کاذب هستند مشمول مالیات می‌شوند.

وی تصریح کرد: بنابراین مردم نباید نگران این طرح و قانون باشند چرا که این مالیات هیچ نگرانی برای توده های مردم ایجاد نخواهد کرد و حتی به طبقه متوسط به بالا هم اشاره ندارد و تنها با کسانی کار دارد که در بازار مبادلات به جز بازار مصرف فعال هستند.

رئیس کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه فردی که می‌رود ۱۰۰ واحد مسکونی خانه خریداری می‌کند باید مالیات بر عایدی بپردازد، تاکید کرد: این طرح می‌تواند در کنار قانون مالیات بر خانه‌های خالی بر تنظیم گری بازار سرمایه کمک کند چرا که این طرح می‌تواند تقاضای سفته‌بازی را کاهش دهد.

کد خبر: ۹۰٬۹۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha