۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
میوه هست؛ اما گران
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و سبزی تهران عنوان کرد

میوه هست؛ اما گران

کارگر، رئیس اتحادیه میوه و سبزی، با اشاره به فراوانی محصول در فصل بهار، افزایش قیمت را به دلیل وجود تورم، توجیه کرد.

به گزارش بازار، اسدالله کارگر با اشاره به اینکه همه ساله در فصل بهار با فراوانی و متنوع میوه روبه‌رو هستیم، گفت: وقتی تنوع زیاد باشد، انتخاب مردم به چند سو رفته و منجر به کاهش قیمت می گردد.

وی وضعیت کنونی رابه دلیل فروش «سر درختی ها» نظیر بادام و آلوچه، همراه با حساسیت دانست و افزود: در سنوات گذشته با افزایش این اقلام رو به رو بودیم؛ چراکه هوا گرم تر است و میوه ها با افزایش طول روز، فزونی می یابند.

کارگر همچنین قیمت گذاری را بر اثر عرضه و تقاضا دانست و تصریح کرد: در این فصل فرصتی برای دپو کردن نداریم و در این راستا وضعیت ما با زمستان و پاییز تفاوت می کند.

وی در پاسخ به چرایی افزایش قیمت اقلام مختلف میوه با وجود فراوانی، گفت: ضعف در تمام کارها هست اما باید به یاد داشته باشیم که قیمت میوه فارغ از تورم، تعیین نمی شود.

کارگر با اشاره به اینکه حمل و نقل و کود و مواد اولیه تا سه الی چهار برابر افزایش قیمت داشته است، گفت: کل پروسه باغداری و کشاورزی تورم زاست و میوه هم از این مقوله بیگانه نیست.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی در مصاحبه با رادیو گفت‌وگو، خاطرنشان کرد: فرزندم بارها نسبت به گرانی میوه اعتراض کرده است؛ یعنی در واقعیت این گرانی ملموس است.

کارگر در توجیه این مطلب افزود: به واقع کشاورزی که کود و سم پای محصول می ریزد هم از گرانی گلایه دارد و وقتی او را می بینیم، نسبت به افزایش قیمت ها، متقاعد می شویم.

وی در پاسخ به اظهارنظر مجری برنامه که تاکید کرد اگر افزایش قیمت، عایدِ کشاورزان می شد، مردم مشکلی نداشتند و مسئله برسرِ سودبَری واسطه هاست، اظهار کرد: بله این مسئله درست است ولی بحث ما قانع کردنِ مردم نیست.

کارگر تصریح کرد: ما با گران فروشان هیچ تعارفی نداریم.

کد خبر: ۹۰٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha