۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
بی‌تفاوتی بانک مرکزی در حوزه رمز ارزها مسئله‌ساز می شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با بازار:

بی‌تفاوتی بانک مرکزی در حوزه رمز ارزها مسئله‌ساز می شود

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:بی‌تفاوتی بانک مرکزی در حوزه رمز ارزها روزی مسئله‌ساز خواهد شد و رئیس کل بانک مرکزی باید یک چارچوبی را برای نقل و انتقال رمز ارزها تعیین کند.

جعفر قادری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار با اشاره به درآمد یک میلیارد دلاری ایران از رمز مرزها گفت: این خبر خوشی است که ما یک میلیارد دلار درآمد زایی از رمز ارزها داریم.

وی تصریح کرد: به واقع رمز ارز یک شیوه و روش پرداخت است که در سطح بین المللی مرسوم و متداول بوده و منتها ریسک ها و اشکالات خود را دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه برخی از کشورها فعالیت در زمینه رمز ارزها را ضابطه مند کردند، اظهار داشت: متاسفانه ما به سادگی از کنار حوزه فعالیت رمز عبور می‌کنیم با این تفاسیر که مردم هم اقدامات خود را در این حوزه انجام می‌دهند و بانک مرکزی هم نسبت به این موضوع بی تفاوت است.

این نماینده مجلس بیان داشت: قطعاً این بی‌تفاوتی بانک مرکزی پیرو حوزه فعالیت رمز ارزها روزی مسئله‌ساز خواهد شد لذا آقای همتی، رئیس کل بانک مرکزی باید یک چارچوبی را برای نقل و انتقال رمز ارزها پیش بینی کند.

قادری با بیان اینکه باید اجازه بدهیم تولید رمز ارزها در کشور انجام شود اظهار داشت: در این راستا مجلس فعال شده و کمیسیون اقتصادی گزارشی در راستای فعالیت رمزارزها تهیه کرده است که در دستور کار مجلس قرار دارد و امیدواریم که هفته جاری این گزارش در صحن مجلس قرائت شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در برخی از فصول سال تولید برق اضافه داریم ادامه داد: ما باید این انرژی را به صورت بهینه به رمز ارز تبدیل کرده تا نیازهایمان را تامین کنیم.

وی تاکید کرد: البته ما می‌توانیم به بهانه‌ به جریان افتادن حوزه رمز ارزها ظرفیت‌های جدید نیروگاهی را مد نظر قرار دهیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: امکان و شیوه فعالیت در رمز حوزه ارزها می‌تواند ما را در دور زدن تحریم‌ها یاری کند لذا ما باید کانال های متنوعی در تامین ارز داشته باشیم تا دچار مشکل نشویم.

قادری تصریح کرد: به نظر می رسد وزارت نیرو و بانک مرکزی تاکنون برخورد مسئولانه ای با این مسئله نداشتند و اگر این رویکرد وجود داشت تا به حال خیلی بهتر می توانستیم از ظرفیت رمز رمز ارزها استفاده کنیم بنابراین ما نباید رمزارزها را کنار بگذاریم .

کد خبر: ۹۰٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha