۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲
برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۸۵ درصد گذشت
معاون راهبری تولید شرکت تولید برق حرارتی:

برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی از مرز ۸۵ درصد گذشت

مدیریت برنامه‌های تعمیراتی و همکاری نیروگاه‌های حرارتی بزرگ موجب افزایش تولید و جلوگیری از بروز خاموشی‌های بیشتر طی دو ماه ابتدایی امسال شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نیرو، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه هر ساله به منظور حفظ آمادگی واحدهای نیروگاهی و صیانت از سرمایه نیروگاهی کشور برنامه تعمیراتی به نیروگاه‌ها ابلاغ می‌شود، افزود: اجرای تعمیرات نیروگاهی به صورت شبانه‌روزی برای کاهش میزان خاموشی‌ها در حال اجرا بوده و نسبت به فعالیت‌های مشابه در سال‌های  گذشته از بهبود و ارتقای چشم‌گیری برخوردار است.

وی ادامه داد: برای انجام انواع تعمیرات و بازدید واحدهای حرارتی در دوره تعمیراتی پیک امسال حدود ۱۰۰ هزار مگاوات برنامه مرتبط پیش‌بینی شده بود که با توجه به شرایط تامین سوخت نیروگاه‌ها در زمستان سال گذشته و نقش مهم سوخت در آرایش تولید، این برنامه با تجمیع و یا حذف برخی از برنامه‌ها به حدود ۹۱ هزار مگاوات کاهش یافت و تاکنون بیش از ۸۵ درصد آن نیز خاتمه یافته است.

اسکندری تاکید کرد: باید به این مسئله اشاره کرد که مدیریت برنامه‌های تعمیراتی و همکاری نیروگاه‌های حرارتی بزرگ با وجود مشکلات و ریسک‌های تعمیراتی موجب افزایش تولید و جلوگیری از بروز خاموشی‌های بیشتر طی دو ماه ابتدایی امسال شده است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی تاکید کرد: عمده برنامه‌های اجرایی نشده مربوط به بازدیدهای دوره‌ای است که برای جلوگیری از بروز حادثه در تلاشیم با هماهنگی دیسپاچینگ ملی این اقدامات نیز در صورت نیاز اجرایی شود.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تامین نیاز مصرف کشور و جلوگیری از خاموشی، اجرای برنامه تعمیراتی در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار مدیریت شده انجام شد و نیروگاه‌های حرارتی بهار امسال نهایت همکاری را برای جبران رشد نیاز مصرف به عمل آورند تا میزان خاموشی‌ها در کشور کاهش پیدا کند.

اسکندری یادآور شد: سال گذشته در چنین مقطع زمانی حدود هشت هزار و ۴۰۰ مگاوات از نیروگاه‌های حرارتی به منظور اجرای برنامه‌های تعمیراتی از مدار خارج شده بودند که در وضعیت فعلی این رقم حدود ۶ هزار و ۴۰۰ مگاوات است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی خاطرنشان کرد: افزایش فعلی نیاز مصرف برق کشور با نیروگاه‌های موجود قابل تامین نیست ولی این اطمینان خاطر به مشترکان صنعت برق داده می‌شود که نیروگاه‌های حرارتی در تابستان امسال علی‌رغم تمامی مسائل یاد شده با حداکثر توان در مدار تولید خواهند بود تا با اتخاذ تدابیر ویژه از سوی مجموعه صنعت برق کشور خللی در تامین برق مطمئن مصرف‌کنندگان حاصل نگردد.

کد خبر: ۹۰٬۹۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha