۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲
کارخانه فن‌ آوران اروند الکل درمانی و بهداشتی تولید می‌کند
برای مقابله با کرونا؛

کارخانه فن‌ آوران اروند الکل درمانی و بهداشتی تولید می‌کند

خرمشهر - مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: در حال حاضر شرکت الکل‌سازی فن‌آوران اروند با تامین الکل درمانی و بهداشتی به عنوان یک محور و یک جنگنده‌ در حال مبارزه با کرونا ویروس است.

رضا صلبوخی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: شرکت الکل‌سازی فن آوران اروند یکی از واحدهای صنعتی است که با ۲۴ هزار لیتر در روز ظرفیت تولیدی در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: این کارخانه پیش از این الکل مورد نیاز واحدهای تولیدی، داروسازی و محلول‌های داروخانه‌های کشور را تامین می‌کرد که با ورود کرونا ویروس در استان خوزستان و منطقه آزاد اروند به درخواست سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی آبادان ظرفیت بسیار خوبی را برای آبادان، خرمشهر و شادگان تاکنون تامین کرده است.

مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه در حال حاضر از این ظرفیت ۲۴ هزار لیتری، ۱۰ هزار لیتر به این سه شهرستان تخصیص داده می‌شود، اضافه کرد: نیازهای بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و چند کارخانه تولید کننده محلول ضدعفونی کننده و همچنین داروخانه‌های این سه شهرستان تامین می‌شود.

صلبوخی توضیح داد: سیاست سازمان منطقه آزاد اروند و دانشکده علوم پزشکی بعد از مدتی نیز ادامه خواهد داشت و توزیع الکل در شهرستان کاهش پیدا می‌کند ولی توزیع بین بیمارستان‌ها همچنان ادامه خواهد داشت و جایگزین آن نیز در اختیار کارخانجات تولیدی محلول ضدعفونی کننده قرار می‌گیرد زیرا مبنای ما توسعه این دو بخش است.

وی ابراز داشت: امیدواریم با توجه به حضور کارخانه الکل‌سازی فن آوران در حال حاضر خط تولید سه کارخانه تولید محلول ضدعفونی کننده فعال شده است که این سه کارخانه نیز محلول را در حوزه شهرستان و استان توزیع می‌کنند و این موضوع در حالی بوده که مواد اولیه خود که همان الکل است را از شهرک صنعتی خرمشهر تامین می‌کنند.

مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروند با بیان اینکه شرکت الکل‌سازی فن آوران مواد اولیه ضدعفونی کننده را به منظور تولیدات محصولات بهداشتی تامین می‌کند، افزود: شرکت فخر خرمشهر و لطیف پاک از جمله شرکت‌هایی هستند که مجوز تولید محلول ضدعفونی کننده را دریافت کرده‌اند و شرکت محیا نظیف نیز در مرحله اخذ مجوز از دانشکده علوم پزشکی است و در حال حاضر محصولات خود را در داروخانه‌ها و فروشگاه‌ها توزیع می‌کنند.

صلبوخی توزیع الکل گسترده در منطقه را مغایر با استانداردهای جهانی عنوان کرد و گفت: استفاده بیش از حد از الکل برای ضدعفونی کردن موجب مشکلاتی برای شخص می‌شود به همین علت تاکید داریم پس از اینکه الکل به مواد ضدعفونی کننده تبدیل شد، آن را در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

وی اظهار کرد: در زمانی که قرار است با کرونا ویروس مبارزه کنیم، بهتر است محلول ضدعفونی کننده‌ای را تهیه کنیم که نرم کننده، آنتی باکتریال و سایر مواد لازم به همراه الکل را داشته باشد تا ضمن مقرون به صرفه بودن، آسیبی نیز به بدن وارد نشود.

مدیر توسعه نواحی صنعتی سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: در حال حاضر شرکت الکل‌سازی فن آوران اروند با تامین الکل درمانی و بهداشتی به عنوان یک محور و یک جنگنده‌ای که امروز در حال مبارزه با کرونا ویروس است، لذا برای کارخانجات ضدعفونی کننده منطقه نیز مواد اولیه آماده می‌کند تا جایی که اشتغال‌زایی جدیدی ایجاد شده است.

کد خبر: ۹٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha