۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸
نیاز به اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومانی برای بهره برداری از متروی اصفهان – بهارستان
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان خبر داد:

نیاز به اعتبار ۳۴۰ میلیارد تومانی برای بهره برداری از متروی اصفهان – بهارستان

اصفهان– احمدی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان گفت: اتمام پروژه مترو اصفهان – بهارستان به ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا احمدی عصر پنجشنبه در دیدار با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که بازدیدی از مترو اصفهان – بهارستان و دیگر پروژه های عمرانی این شهر داشت، اظهار داشت: طی یک سال اخیر ۲۷۷ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۹ برای پروژه اصفهان – بهارستان تخصیص یافت و قرار بود که دو برابر این مبلغ نیز از سوی شریک پروژه تامین شود.

وی با اشاره به اینکه در سفر تیر ماه سال گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص یافت، ادامه داد:  ۲۰۰ میلیارد تومان نیز از محل درآمدهای داخلی شرکت شهرهای جدید به این پروژه تزریق شد و این در حالی است که در ۱۰ سال قبل از این تنها ۱۴۰ میلیارد تومان بودجه برای پروژه مترو اصفهان – بهارستان تخصیص داده شده بود.

مترو اصفهان - بهارستان ارزش زمین‌های این منطقه را افزایش می‌دهد
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه با بهره برداری از مترو ارزش زمین های دولت افزایش می یابد، اضافه کرد: سود این پروژه چند برابر اعتبارات تخصیص یافته است و در کمترین زمان ممکن این اعتبارات به دولت بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مترو اصفهان – بهارستان با شدت در حال اجرا است، تصریح کرد: استاندار اصفهان سومین بار است که در سال جاری از این پروژه بازدید داشته است.

احمدی با تاکید بر اینکه رصد دائمی پروژه از سوی مسئولان استان اصفهان را داریم، ادامه داد: اعتبار تبصره ۱۹  هنوز تخصیص نیافته است و از رئیس سازمان برنامه و بودجه درخواست داریم به این امر توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه طی ۱۱ ماه اخیر کل ریل پروژه خریداری شده است، افزود: قرارداد خرید ریل نیز با ذوب آهن منعقد شد، بخشی از پایند تامین شد و در حال حاضر مجدد با توجه به گشایش‌ها در حال وارد کردن پابندها هستیم.

پیشرفت ۹۰ درصدی زیرسازی مترو اصفهان - بهارستان
مدیرعامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه برق بالاسری اجرای مترو اصفهان – بهارستان به مزایده گذاشته شده است، اظهار داشت: در حال حاضر در بخش زیرسازی این پروژه با ۹۰ درصد و در بخش روسازی با ۶۰ درصد پیشرفت رو به رو هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ایستگاه بهارستان نیز با ۱۵ درصد پیشرفت در دست بهره برداری است، ادامه داد: امیدواریم تا قبل از پایان سال جاری این پروژه بهره برداری برسد؛ این پروژه به ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که سعی داریم بخش عمده‌ای از این اعتبارات را از محل منابع داخلی شرکت عمران و بخش دیگری را از محل کمک سازمان مدیریت برنامه و بودجه تأمین کنیم.

احمدی با بیان اینکه مترواصفهان – بهارستان ظرفیت مسافرپذیری ۲۷۲ هزار مسافر را دارد، تصریح کرد: این امر می‌تواند در زمینه آلودگی هوا نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

کد خبر: ۹۰٬۸۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha