۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۳
ایجاد پسکرانه ۲۰۰ هکتاری بندری در نوشهر
مدیرکل بنادر مازندران خبر داد

ایجاد پسکرانه ۲۰۰ هکتاری بندری در نوشهر

ساری- انزان پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران با بیان اینکه پسکرانه بندری در خارج از شهر نوشهر ایجاد می شود، مساحت آن را ۲۰۰ هکتار اعلام کرد.

محمد تقی انزان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پیشرفت ۴۵ درصدی راه دسترسی بندر نوشهر اظهار داشت: برای ایجاد این راه دسترسی از بندر تا پسکرانه نیازمند تملک ۱۰۰ پلاک از اراضی و املاک اشخاص هستیم.

وی با اظهار اینکه تاکنون ۵۰ پلاک با همکاری مسئولان و مردم تملک شده است، افزود: ایجاد این راه دسترسی به طول دو کیلومتر دارای پیچیدگی های فنی است و ۶۱۰ متر از مسیر را پل تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: این پل باید در کنار بستر رودخانه و ساحل دریا ایجاد شود و عمیق ترین شمع ها برای اجرای این پروژه باید احداث شود و عمق برخی شمع ها بین ۲۵ تا ۲۷ متر با بتن ریزی مسلح و سبدبافی است.

انزان پور همچنین با بیان اینکه رودخانه ماشلک جزو خروشان ترین رودهای سیل خیز مازندران است، گفت: برای ساماندهی رودخانه هزار و ۶۰۰ متر دیوار حفاظتی از جنس سنگ و ملات در دست انجام است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی مازندران یادآور شد: ۳۰ درصد اعتبار ریالی پروژه به ساماندهی رودخانه ماشلک اختصاص دارد و تلاش می کنیم با اجرای این پروژه، در حاشیه کمربندی، پسکرانه بندری به مساحت ۲۰۰ هکتار ایجاد کنیم.

وی گفت: اجرای پسکرانه دریایی به دلیل نبود راه دسترسی تاکنون اجرایی نشد و خوشبختانه تاکنون توانستیم ۵.۶ هکتار اراضی از آب منطقه ای استان را برای ایجاد پسکرانه تملک کنیم.

کد خبر: ۹۰٬۸۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha