۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
۸ طرح صنعتی و تولیدی در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد
با حضور وزیر صمت؛

۸ طرح صنعتی و تولیدی در آذربایجان غربی به بهره برداری می رسد

ارومیه- هشت طرح صنعتی و تولیدی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و با سرمایه گذاری بیش از هفت هزار و ۴۴۹۲ میلیارد ریال در استان فردا و شنبه به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به سفر دو روزه وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان افزود: فردا جمعه و شنبه هشت طرح صنعتی و تولیدی با اشتغال دو هزار و ۲۱۶ نفر و حجم سرمایه گذاری هفت هزار و ۴۹۲ میلیارد ریال در این سفر به بهره برداری می رسد.

غلامرضا بابایی ادامه داد: شرکت نساجی سلماس در زمینه تولید انواع نخ فانتزی، واحد تولیدی فرش افشار میاندوآب، واحد تولید شمش طلا و نقره در خوی، شرکت دارویی نقده با تولید انواع دارو و مکمل های دارو از مهمترین طرح های افتتاحی در این سفر دو روزه است.

وی بازدید از واحد تولید شمش طلا و نقره تکاب، کارخانه نساجی خوی، ساخت ماشین آلات کشاورزی، کارخانه تولید شکر مهاباد، جلسه گفتگوی بخش خصوصی و دولت، بازدید از منطقه آزاد و پایانه مرزی بازرگان، دیدار با امام جمعه ارومیه و نیز دیدار با فعالان صنعتی و تولیدی استان از دیگر برنامه های سفر دوروزه وزیر صمت در استان عنوان کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در خصوص آخرین وضعیت طرح های راکد صنعتی استان ادامه داد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری ۱۰۱ واحد تولیدی صنعتی راکد به چرخه تولید بازگردانده خواهد شد.

بابایی اظهار کرد: امسال با تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام صنعتی در این استان پیش بینی شده که برای ۱۸۰ فقره پروانه بهره برداری با اشتغال‌زایی مستقیم برای ۲ هزار و ۷۰۰ نفر در استان صادر شود.

وی ادامه داد: با افزایش حجم و صادرات تنوع محصولات صادراتی استان به کشورهای مختلف به ویژه ۱۵ کشور همسایه، هند و چین شاهد افزایش صادرات غیر نفتی طی سال جاری خواهیم بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در خصوص معادن و استفاده از مزیت‌های معدنی استان نیز امسال ۴۰ معدن جدید افتتاح و هفت معدن راکد نیز به بهره برداری مجدد خواهد رسید.

بابایی بیان کرد: امسال در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه فعالیت‌های بازرگانی و واحدهای صنفی نیز با افزایش روبرو خواهیم شد که برای صدور بیش از ۱۷ هزار پروانه صنفی برای بیش از ۳۴ هزار نفر اشتغال پیش بینی شده است.

وی گفت: همچنین برای نظارت بهتر بر عملکرد واحدهای صنفی در استان بیش از یک هزار واحد صنفی فاقد پروانه کسب سازماندهی خواهد شد.

کد خبر: ۹۰٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha