۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
توسعه کشاورزی با توانمندسازی نظام‌های بهره‌برداری
مشاور وزیر جهادکشاورزی خبرداد؛

توسعه کشاورزی با توانمندسازی نظام‌های بهره‌برداری

تبریز- مشاور وزیر جهادکشاورزی و مسئول رفع موانع تولید بخش کشاورزی کشور از توسعه کشاورزی با توانمندسازی نظام‌های بهره‌برداری خبرداد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، مرتضی حنیفه زاده در جلسه رفع موانع تولید تشکل های تعاونی بخش کشاورزی استان با بیان اینکه ما می خواهیم در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری کار را برای کشاورزان و سرمایه گذاران بخش تسهیل نماییم با تاکید بر ضرورت توجه به تولید اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از چند سال قبل مرتب بر این مساله تاکید می کنند و امسال نیز بحث مانع‌زدایی در تولید را در شعار سال قرار دادند که این مساله نشان از توجه ایشان به حوزه تولید و کشاورزی دارد.

وی با بیان اینکه کشاورزی یکی از بخش‌های با اهمیت حوزه تولید است، افزود: بخش کشاورزی تامین امنیت غذایی کشور را تضمین و ما را از بیگانگان بی نیاز می‌کند.

مسئول رفع موانع تولید وزارت جهادکشاورزی با اشاره به اینکه بروکراسی‌های اداری کار را برای تولیدکنندگان دشوار کرده است، گفت: ما باید الگوی مشارکتی با مردم را در دستور کار قرار دهیم به طوری که مردم محور پیشرفت در این حوزه قرار بگیرند. به همین منظور نیز صدور مجوز های کشاورزی از طریق سامانه «سماک» تسهیل شده است.

به گفته وی در همین راستا طرح مانع زدایی تولید در وزارت جهاد کشاورزی اجرا خواهد شد و جامعه کشاورزی می تواند با عضویت در پیام رسان «تاک» (شبکه جامعه کشاورزی ایران) و از طریق بخش مانع زدایی گزارشات خود را به سمع و بصر اینجانب برسانند.

حنیفه زاده با بیان اینکه طرح مذکور رسالت‌هایی دارد که منجر به حضور مردم در عرصه فعالیت ‌های کشاورزی می‌شود، گفت: مردم باید به عنوان همکار و پشتیبان در کنار مسئولان بخش قرار بگیرند و کارها را جلو ببرند.

مشاور وزیر جهادکشاورزی تاکید کرد: اصول عملیاتی این طرح مردمی کردن کشاورزی، رفع گلوگاه‌های اصلی تهدیدات، پرهیز حداکثری از تصدی‌گری و شناسایی، احیا و ارتقای زنجیره مزیت‌دار کشاورزی است. این مهم توسط خود مردم و با همکاری گروه های جهادی در استان های کشور رخ خواهد داد.

به گفته این مقام مسئول، طرح مذکور دارای کمیته مرکزی است و اعضای تشکیل دهنده این کمیته کارآفرینان جهادی، پیشکسوتان متعهد، جوانان متخصص و افراد صاحب‌نظر هستند.

حنیفه زاده با بیان اینکه اهداف اصلی طرح پشتیبانی از پتانسیل مردمی کشاورزی و رفع موانع از طریق پیگیری امور است، اضافه کرد: تسهیل روندها، شفافیت در اخذ مجوز، دریافت تسهیل‌گر، شبکه‌سازی اشتغال‌های خرد مردمی در زنجیره‌های ارزش افزوده و رعایت زنجیره فعالیت در هر عرصه نیز از جمله اهداف دیگر اجرای این طرح است.

وی درباره ساختار عملیاتی طرح نیز توضیح داد و گفت: کمیته بررسی قوانین، کمیته ارتباطات مردمی، کمیته بررسی بازخوردها، کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی، کمیته تدوین کتابچه خدمت و کمیته تدوین راهبرد چرخه دانش و همچنین کمیته مشارکت سازی کشاورزی، ساختار عملیاتی طرح را شامل می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد که نتایج حاصل از طرح تحقق الگوی پیشرفت مشارکتی، شناسایی موانع مشکلات قانونی، مردمی شدن اقتصاد از طریق کشاورزی، پیگیری و انعکاس در ابعاد قوانین، ابلاغیه‌ها ، بخشنامه‌ها و همچنین شناسایی و معرفی افراد مخل تولید با مصادیق «ترک فعل» باشد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در صورتی که افرادی بخواهند در بخش تولید مانع تراشی کنند قوه قضائیه به مسأله ورود خواهد کرد و این موضوع بسیار جدی است به طوری که هر فرد در هر سمتی که باشد در صورت ایجاد مانع به قوه قضائیه برای برخورد قانونی معرفی خواهد شد.

کد خبر: ۹۰٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha