۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
۱۹ معدن راکد در اردبیل به چرخه فعالیت بازگشت/ میزان استخراخ مواد معدنی ۵ میلیون تن
رئیس صمت اردبیل:

۱۹ معدن راکد در اردبیل به چرخه فعالیت بازگشت/ میزان استخراخ مواد معدنی ۵ میلیون تن

اردبیل- صادفی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۹ معدن راکد در استان اردبیل به چرخه فعالیت بازگشته‌ و فعالیت خود را از سر گرفته‌اند.

رامین صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به عنوان یکی از نیازهای مبرم و اساسی در استان اردبیل برای توسعه حوزه صنعت و بالتبع اقتصاد و پیشرفت استان درصدد هستیم تا برنامه‌ریزی‌های لازم را برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های معادن استان به نحو احسن پیش ببریم.

وی بیان کرد: در این زمینه هم‌اکنون میزان استخراج مواد معدنی در استان از سال گذشته از مرز ۵ میلیون تن گذشته و امسال نیز در سالی که مزین به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی» است درصدد هستیم تا استخراج سالیانه مواد معدنی استان اردبیل را امسال نسبت به سال‌های گذشته تا حد قابل توجهی افزایش دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: طبق آمار سال‌های گذشته استخراج سالیانه مواد معدنی در سال گذشته افزایش ۱۱.۳ درصدی را نسبت به سال ۹۸ نشان می‌دهد که این میزان آمار قابل توجهی بوده و نیازمند برنامه‌ریزی‌های ویژه و اساسی است.

صادقی بیان کرد: در راستای صدور پروانه بهره‌برداری و اکتشاف نیز نسبت به سال ۹۸ تحولات خوبی رقم خورده و افزایش ۷ درصدی در صدور پروانه اکتشاف و ۶.۲ درصدی در پروانه بهره‌برداری را نشان می‌دهد که این آمار همچنان ادامه خواهد یافت تا امسال این میزان نیز افزایش داشته باشد.

وی تصریح کرد: ۱۹ معدن راکد در استان اردبیل نیز در طی همین مدت به چرخه فعالیت بازگشته‌اند و فعالیت‌های خود را از سرگرفته‌اند که در توسعه استان حائز اهمیت است و انتظار می‌رود با همکاری دستگاه‌های مربوطه بتوانیم در راستای رفع مشکلات و موانع معادن و واحدهای راکد اقدامات لازم و اساسی را انجام دهیم.

کد خبر: ۹۰٬۷۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha