۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰
ناتوانی مدیران تاسیسات گردشگری همدان در پرداخت هزینه های جاری/ دولت حمایت کند
رئیس اتاق بازرگانی همدان عنوان کرد:

ناتوانی مدیران تاسیسات گردشگری همدان در پرداخت هزینه های جاری/ دولت حمایت کند

همدان-رئیس اتاق بازرگانی همدان گفت: مدیران هتلها، خانه مسافرها و مراکز تفریحی و تاسیسات گردشگری به دلیل ممنوعیت سفر و کاهش درآمد قادر به پرداختن بسیاری از هزینه های جاری نیستند و نیاز به حمایت دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، سی و ششمین نشست اعضای شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با دستور جلسه اصلی تصویب تقویم جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در سال ۱۴۰۰، معرفی هشت نفر از مدیران برتر فعالین اقتصادی از بخش های اتاق بازرگانی، تعاونی ها و اصناف به عنوان اعضای اصلی ثابت شورای گفتگو، طرح مسائل و مشکلات حوزه گردشگری و بررسی عملکرد بانکهای تحت پوشش کمیسیون بانکی با حضور سید سعید شاهرخی استاندار همدان، علی اصغر زبردست رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، ظاهر پور مجاهد معاون اقتصادی استاندار همدان، عباس نجفی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و برخی دیگر از مدیران ارشد دستگاه های اجرایی استان برگزار شد.

۳۰ درصد مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به اجرا درآمده است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاوری استان همدان در این نشست با تاکید بر برگزاری ۹ جلسه شورا در سال گذشته اظهار کرد: این جلسات ۹۳ مصوبه داشته که حدود ۳۰ درصد مصوبات از سوی دستگاه ها و نهادها به اجرا درآمده است و بخش دیگری نیز در حال پیگیری است.

علی اصغر زبردست افزود: بیشترین مشکل در عدم اجرای مصوبات در حوزه عمرانی بوده که امیدواریم حل این مسائل با جدیت بیشتر دنبال شود.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان همدان افزود: حضور نمایندگان مجلس در نشست های شورای گفتگو می تواند در طرح و بررسی موضوعات بسیار مفید واقع شود اما به دلیل تقارن با جلسات مجلس پیشنهاد شده زمان برگزاری نشست های شورای گفتگو به روز پایانی هفته تغییر یابد.

علی اصغر زبردست در ادامه اظهار کرد: تعداد ۸ نفر از فعالان برتر اقتصادی از بخش های اتاق های بازرگانی، اصناف و تعاون برای ملحق شدن به اعضای ثابت شورا مورد پیشنهاد واقع شد که به تایید مدیریت ارشد استان رسیده و احکام صادر و تحویل شده است.

رئیس اتاق بارگانی همدان در رابطه با حل معضلات و موانع توسعه گردشگری استان همدان نیز تاکید کرد: فعالان گردشگری از سال گذشته به دلیل محدودیتهای کرونا دچار خسارت های فراوان شده و نیازمند حمایت جدی و اعمال معافیت بیمه و مالیات هستند.

وی افزود: مدیران هتلها، خانه مسافرها و مراکز تفریحی و تاسیسات گردشگری به دلیل ممنوعیت سفر و کاهش درآمد قادر به پرداختن بسیاری از هزینه های جاری نیستند و نیاز به حمایت دارند.

ناتوانی مدیران تاسیسات گردشگری همدان در پرداخت هزینه های جاری/ دولت حمایت کند

زبردست گفت: اگر چه حمایت هایی از جانب دولت برای مشاغل گردشگری صورت گرفت اما این حمایت ها باید مستمر باشد زیرا این بخش هنوز هم از کرونا آسیب می بیند.

شهرداری ها می توانند با معافیت تاسیسات گردشگری از پرداخت عوارض نوسازی و پسماند به ادامه فعالیت این واحدها کمک کنند

دبیر کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی همدان نیز در این خصوص گفت: شهرداری ها می توانند با معافیت تاسیسات گردشگری از پرداخت عوارض نوسازی و پسماند به ادامه فعالیت این واحدها کمک کنند.

امین ابوالقاسمی عنوان کرد: فعالان گردشگری خواستار معافیت سهم ۲۳ درصد کارفرما هستند تا از این طریق کارکنان خود را حفظ کرده و مجبور به تعدیل نیرو نشوند.

نماینده بخش گردشگری در این نشست همچنین خواهان بخشودگی هزینه حامل های انرژی برای تاسیسات اقامتی شد و گفت: این مراکز از سال گذشته گردشگر نداشته و با رکود مالی مواجه هستند و ادارات خدمات رسان می توانند با بخشودگی و اعمال تخفیف آنها را یاری دهند.

وجود خانه مسافرهای غیرمجاز، کسب و کار تاسیسات گردشگری مجوزدار را مختل کرده است
این فعال حوزه گردشگری به معضل کارتن به دستها اشاره کرد و گفت: وجود خانه مسافرهای غیرمجاز، کسب و کار تاسیسات گردشگری مجوزدار را مختل کرده و این وضعیت نیازمند ساماندهی و برنامه مدون برای جذب مسافر در دوره های خاصی از سال است.

وی تاکید کرد: افراد کارتن به دست در اطراف هتلها و مراکز اقامتی با قیمت های پایین تر مسافران را جذب می کنند که این روند باید در چارچوب قانون سر و سامان بگیرد.

مسئول دبیرخانه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و مشاور امور بانکی اتاق بازرگانی همدان نیز در این نشست  ضمن تقدیر از عملکرد بانک ها در سال ۹۹  تاکید کرد: مانده منابع که در پایان سال ۹۸ رقم ۲۱۶  هزار میلیارد بوده در پایان سال ۹۹ به ۲۷۳ هزار میلیارد بالغ شده به طوری که ۵۷ هزار میلیارد به منابع استان اضافه شده و در نهایت می توان گفت منابع ۲۶.۶ درصد رشد داشته است.

ناتوانی مدیران تاسیسات گردشگری همدان در پرداخت هزینه های جاری/ دولت حمایت کند

هادی خورشیدی تاکید کرد: این آمار مربوط به ۱۵ بانک تحت نظر کمیسیون هماهنگی بانکهای استان همدان بوده و از بانک های خصوصی اطلاعات دقیقی موجود نیست.

وی افزود: ضمن تأیید نسبت کل مصارف به منابع به میزان ۸۹.۸ درصد، از مدیران بانکهای عضو کمیسیون هماهنگی بانک تشکر می کنم لیکن انتظار می رود نسبت به عملکرد در بخش های صنعت و معدن، مسکن، ساختمان و کشاورزی که بخش اعظم فعالیت ها و اشتغال زایی استان همدان را در بردارد دستگاه های اجرایی متولی اشتغال و بانک ها بر اساس نیاز اشتغال استان و جلوگیری از افزایش بیکاری در شهرستان های استان تمهیدات لازم با مدیریت استاندار و رئیس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اقدامات لازم اندیشیده شود.

بیشترین موانع و چالش های انبوه سازان در شیوه و نحوه  اخذ دریافت پروانه ساختمانی است

پارسا مهر رئیس هیئت مدیره انجمن انبوه سازان عمرانی استان همدان  نیز در این جلسه از عدم اجرای برخی مصوبات عمرانی در آبان ماه و دی ماه سال گذشته ابراز گلایه کرد و گفت: بیشترین موانع و چالش های انبوه سازان در شیوه و نحوه  اخذ دریافت پروانه ساختمانی بوده که امیدواریم با حمایت مدیران ارشد استان این موانع تا حد زیادی تسهیل شود.

استاندار همدان نیز در این نشست با اشاره به اجرای بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان همدان گفت: این موفقیت نشان از تلاش و همت جهادی تیم مدیریتی استان و بی اثر بودن شرایط نامساعد اقتصادی ناشی از تحریم و کرونا دارد.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه پروژه هایی همچون صنایع فروسیلیس و سیلیس حتی در خاورمیانه بی همتاست و احداث چهار گاوداری بزرگ نیز نمونه هایی از رشد سرمایه گذاری در این استان است از اجرای ۳۰۰ طرح کوچک و بزرگ در سراسر استان خبر داد و گفت: این طرح ها با پیشرفت فیزیکی خوبی در حال اجرا هستند و به زودی تفاهمنامه دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای طرح های جدید را با بخش خصوصی منعقد می کنیم.

ناتوانی مدیران تاسیسات گردشگری همدان در پرداخت هزینه های جاری/ دولت حمایت کند

استاندار همدان با اشاره به افتتاح سه سد در استان همدان افزود: به ثمر نشستن این طرحها حاصل تعامل و همکاری تیم مدیریتی استان است که مردم اثرات آن را به وضوح لمس می کنند.

شاهرخی از رشد سه درصدی پرداخت تسهیلات به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان ابراز خرسندی کرد و گفت: این مهم حکایت از تعامل بانک های استان با بخش خصوصی در سال گذشته دارد و خواهان استمرار و تقویت این رابطه در سال جاری هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکید ما در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه راه‌کارها در راستای مانع‌زدایی است، گفت: موانع بخش خصوصی که از اختیارات استان همدان خارج است، نیاز به پیگیری کشوری دارد.

موانع بخش خصوصی شناسایی و با بررسی کارشناسی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شود تا مانع زدایی شوند

استاندار همدان با بیان اینکه باید موانع بخش خصوصی شناسایی و با بررسی کارشناسی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شود تا مانع زدایی شوند، افزود: دستگاه‌های خدمات‌رسان در نهایت همراهی، نقش برجسته‌ای در پیشبرد پروژه‌ها دارند.

شاهرخی رشد سه درصدی بانک‌های دولتی استان همدان در راستای پرداخت تسهیلات را قابل تقدیر دانست و ابراز امیدواری کرد: در سال جدید میزان پرداخت ها نسبت به میانگین کشوری نیز افزایش یابد.  

وی با یاداوری اینکه شاخص‌های حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استان همدان در سطح کشور قابل تقدیر و تشکر است ضمن اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در استان در حوزه‌های مختلف در حال ساخت هستند؛ افزود: طبق تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) پروژه‌هایی با اعتبار دو هزار و ۳۰۰میلیاردتومان در استان اجرا می‌شود.

کد خبر: ۹۰٬۷۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha