۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
وزیر ارشاد مسکن خبرنگاران را پیگیری کند
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

وزیر ارشاد مسکن خبرنگاران را پیگیری کند

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه خبرنگاران بواسطه میزان درآمد حداقلی خود در بحث مسکن و تامین اجاره آن با مشکلات بسیاری مواجه‌اند، گفت: وزیر ارشاد باید موضوع مسکن خبرنگاران را پیگیری کند.

به گزراش بازار به نقل از خانه ملت، عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه قیمت مسکن و اجاره آن در این چندسال اخیر، رشد قابل توجهی داشته و این مسئله باعث فشار به مردم و مخصوصا اقشاری که دارای درآمد کمتری هستند، شده است.

وی افزود: امروز خبرنگاران کشورمان از لحاظ درآمدی، دارای حداقل ترین درآمد هستند. این قشر در تمام اوقات شبانه روز، تلاش می کنند که اخبار لازم و اطلاع رسانی به مردم صورت گیرد.

مقتدایی مطرح کرد: مطلعم که بسیاری از این عزیزان بواسطه میزان درآمد حداقلی خود در بحث مسکن و تامین اجاره آن با مشکل مواجه اند. در سال گذشته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد که طرح مسکن خبرنگاران را پیگیری کرده و در قالب طرح واگذاری مسکن ملی وزارت راه و شهرسازی، تمهیداتی در این خصوص اندیشیده شده است.

وی افزود: وزارت راه و شهرسازی نیز ضمن تاکید بر اهمیت حمایت از قشر خبرنگاران اعلام نمود که صحبتی در این خصوص صورت نگرفته و برنامه ای ندارد.

نماینده مردم اصفهان عنوان کرد: باید هرچه زودتر اختلاف بین وزارت راه و وزارت فرهنگ حل شود و خبرنگاران نباید در این ناهماهنگیها مظلوم واقع شوند. این موضوع در همان سال گذشته باید پیگیری و حل می شده و اینکه چرا تاکنون اقدامی صورت نگرفته است، به طور جدی مورد سوال است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز با امضای جمعی از همکاران به وزیر راه  و شهرسازی و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادیم که باید در اسرع وقت موضوع مسکن خبرنگاران پیگیری شود و این اختلافات بین دو وزارتخانه باید پایان یابد.

وی افزود: قطعا اگر همتی در طرفین بود، تا الان در قالب همان طرح مسکن ملی، مشکل مسکن برخی از خبرنگاران حل می شد.

مقتدایی مطرح کرد: اگر طی روزهای آینده پاسخ قانع کننده ای از سوی وزیر راه و وزیر ارشاد به دستمان نرسد، قطعا به همراه همکارانمان در مجلس از ابزار سوال از دو وزیر مربوطه استفاده خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در پایان خاطر نشان کرد: امروز اقشار مختلفی در فشار اقتصادی هستند و همانگونه که وزیر تعاون باید بحث مسکن کارگران را پیگیری نماید، وزیر ارشاد نیز باید مبحث مسکن خبرنگاران را پیگیری کند.

کد خبر: ۹۰٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha