۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۳
هدررفت ۱۲ درصد منابع آبی در مازندران
معاون آبفا مازندران مطرح کرد

هدررفت ۱۲ درصد منابع آبی در مازندران

ساری- خدابخش پور، معاون بهره برداری آب و فاضلاب مازندران میزان مصرف آب در استان را ۹ هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه و هدر رفت آب را ۱۲ درصد ذکر کرد.

حمیدرضا خدابخش پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به کم بارشی بودن سال جاری نسبت به سنوات قبل اظهار داشت: در استان تمامی توان را برای حفظ وضع موجود به کار گرفتیم و با بهسازی چاه های موجود در تلاش داریم تا نسبت به تامین آب برای مردم اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا اگر نقطه ای از استان دچار کمبود شد نسبت به رفع آن اقدام کنیم، میزان تولید آب را در استان ۱۲ هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد و افزود: میزان تولید نسبت به سال قبل ۱۰ درصد نیز افزایش یافته است.

وی یادآور شد: میانگین مصرف در استان ۹ هزار و ۸۰۰ لیتر در ثانیه است و تمامی شهرهای استان هزار و هزار و ۷۶۰ روستا تحت پوشش قرار دارند.

خدابخش پور تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان منابع محدود است توان تولید بیشتر آب را نداریم و از مردم تقاضا داریم نسبت به مدیریت مصرف اقدام کنند.

معاون آب و فاضلاب مازندران تصریح کرد: یکی از راهکارهای اساسی برون رفت از خشکسالی و تابستان گرم، مدیریت مصرف خواهد بود و امیدواریم با همکاری مردم تابستان بدون مشکل را سپری کنیم.

وی میزان هدر رفت آب ناشی از انشعابات غیرمجاز و فرسودگی شبکه ها را ۱۲ درصد بیان کرد.

کد خبر: ۹۰٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha