۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۲
۳۰۰ واحد تولیدی جدید در استان همدان راه اندازی می‌شود
استاندار همدان:

۳۰۰ واحد تولیدی جدید در استان همدان راه اندازی می‌شود

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه راه اندازی بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت معدن، گردشگری و صنایع دستی در استان همدان در دست اقدام است، گفت: دولت در کنار بخش خصوصی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بازار؛ سید سعید شاهرخی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح توسعه شرکت شیشه همدان بابیان اینکه این کارخانه از فعال ترین واحدهای تولیدی استان همدان است؛ گفت: هم اکنون ۶۰۰ نیروی کار در این شرکت مشغول فعالیت هستند.

استاتدار همدان فعالان اقتصادی را سربازان خط مقدم در مقابل تحریم‌های دشمن برشمرد و افزود: در جریان تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و فشارهای حداکثری که با اهداف خاصی بر کشور وارد شد، این تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بودند که مانند سربازان خط مقدم در مقابل تحریم‌ها مقابله و مقاومت کردند.

شاهرخی بابیان اینکه یکی از اهداف حضور در کارخانه شیشه، قدردانی از متولیان صنعت شیشه همدان برای سرپا نگاه داشتن خطوط تولید قبلی و ایجاد خط جدید در این کارخانه است، گفت: کارگران این کارخانه علیرغم تحریم‌ها و مشکلات ارزی کارها را پیش برده‌اند.

دستگاه‌های اجرایی با عزمی راسخ‌ در کنار واحدهدی تولیدی هستند
وی با بیان اینکه گسترش و توسعه شرکت شیشه همدان اقدامی امیدآفرین است، ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی با عزمی راسخ‌ در کنار واحدهدی تولیدی هستند و این اولویت ماست.

۳۰۰ واحد تولیدی جدید در استان همدان راه اندازی می‌شود

استاندار همدان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید زمینه حمایت و پشتیبانی از طرح توسعه شرکت شیشه همدان را فراهم کنند تا این شرکت به اهداف خود در تداوم کار دست پیدا کند، با قدردانی از مسئولان این شرکت برای فعالیت‌ها و اشتغال‌زایی انجام شده توسط آن گفت: طرح توسعه فاز ۳ شرکت شیشه همدان اکنون ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در نهایت با چهار خط تولید و ظرفیت تولید ۳۵۰ تن انواع بطری و جار به طور روزانه فعالیت خواهد داشت.

تعهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جدیت و قدرت و از خودگذشتگی این بخش کارها را پیش برده است

وی بابیان اینکه تعهد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و جدیت و قدرت و از خودگذشتگی این بخش کارها را پیش برده و دست یکایک بخش خصوصی را می‌بوسم، گفت: اگر وجود ارزشمند بخش خصوصی نبود به طور قطع با این فشار اقتصادی دشمن به اهدافش رسیده بود.

شاهرخی با بیان اینکه تلاش متولیان صنعت شیشه همدان در حفظ نگهداری خطوط قبلی و همچنین عزم آن‌ها در توسعه این کارخانه قابل تقدیر و تحسین است، گفت: بخش خصوصی می‌تواند نقش‌ برجسته ای در برگه زرین تاریخ پرافتخار ایران داشته باشد.

وی عنوان کرد: کارخانه شیشه همدان در این شرایط سخت اقتصادی کار بزرگی انجام داده و آن هم راه‌اندازی طرح توسعه فاز ۳ این شرکت است که توسط فرزندان این ملت و این استان انجام شده که قابل تحسین و مایه مباهات است ضمن اینکه دست فعالان اقتصادی بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف را به گرمی می فشاریم و حمایت می کنیم.

استاندار همدان راه اندازی طرح توسعه فاز سوم شرکت شیشه همدان را اقدامی بزرگ و موثر در شرایط کنونی برشمرد و گفت: گسترش و توسعه شرکت شیشه همدان اقدامی امیدآفرین است و رسانه‌ها باید این اقدام را به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

۳۰۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت معدن، گردشگری و صنایع دستی در حال ساخت است

شاهرخی همچنین با اشاره به اینکه در استان همدان بیش از ۳۰۰ واحد تولیدی در حوزه صنعت معدن، گردشگری و صنایع دستی در حال ساخت و اجرا است، گفت: سیاست دولت این است که در کنار بخش خصوصی باشد.

۳۰۰ واحد تولیدی جدید در استان همدان راه اندازی می‌شود

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های دولتی باید از صنایع حمایت و موانع را بردارند به مشکلات مطرح شده از سوی مدیرعامل شرکت شیشه همدان مبنی بر تخصیص‌های ارزی اشاره‌ کرد و گفت: این مشکلات توسط دستگاه‌های اجرایی پیگیری خواهد شد و در این خصوص مذاکراتی خواهیم داشت.

استاندار همدان با بیان اینکه واحدهای صنعتی بزرگی در همدان در حال فعالیت هستند که امیدآفرین و افتخار آفرینند، تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی باید تا پایان دولت از صنایع حمایت و مانع‌زدایی ‌کنند.

دچار تنش آبی شده‌ایم و افت برق به دلیل تأمین آب موردنیاز مردم است

وی در بخش دیگری در مورد سخنان مدیرعامل شرکت شیشه و خطرات قطع برق برای این واحد تولیدی و درخواست برای عدم قطع برق این شرکت، عنوان کرد: واقعیت این است که دچار تنش آبی شده‌ایم و افت برق به دلیل تأمین آب موردنیاز مردم است چراکه بیش از یک میلیون انشعاب جدید برق در استان اضافه شد و چند مورد واحد صنعتی هم افزوده شده که البته درخواست کرده‌ایم برق منازل هم به مراعات قطع شود اما در خصوص واحدهای صنعتی که قطع برق ضررهای جبران‌ناپذیری به آنها می‌زند، قطع برق نخواهیم داشت.

استاندار همدان در خصوص اعطای مجوز ریخته‌گری به شرکت شیشه همدان نیز عنوان کرد: ریخته‌گری باید در کنار این صنعت قرار گیرد و برهمین اساس از مدیرکل محیط زیست و مدیران دستگاه‌ها می‌خواهم جلسه‌ای در این خصوص برگزار و راهکاری پیدا کنند که مشکل زیست محیطی هم نداشته باشد.

باید شرایط تولید بیشتر، رونق اشتغال و تقویت معیشت مردم توسط دستگاه‌های اجرایی فراهم شود

شاهرخی با بیان اینکه باید شرایط تولید بیشتر، رونق اشتغال و تقویت معیشت مردم توسط دستگاه‌های اجرایی فراهم شود ضمن اینکه مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی پیگیری شود، گفت: طرح توسعه فاز سوم شرکت شیشه از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است و به تنهایی می‌تواند با دو خط قبلی برابری کند بنابراین با راه‌اندازی آن نیمی از شیشه مورد نیاز ظروف بسته‌بندی در استان همدان تأمین می‌شود.

۳۰۰ واحد تولیدی جدید در استان همدان راه اندازی می‌شود

مدیرعامل شرکت شیشه همدان نیز با بیان اینکه حمایت دولت از بخش خصوصی انگیزه مضاعفی ایجاد می‌کند، عنوان کرد: شرکت شیشه همدان با ۶۰۰ کارگر و نیروی متخصص وضعیت تولید را حفظ کرده و آن را تداوم بخشیده است.

طرح توسعه فاز سوم کارخانه شیشه با مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و تجهیزات روز دنیا اجرا خواهد شد

خسرو فخیم هاشمی با بیان اینکه طرح توسعه فاز سوم کارخانه شیشه با مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات و تجهیزات روز دنیا اجرا خواهد شد، گفت: در حال حاضر طرح توسعه فاز ۳ کارخانه شیشه همدان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این کارخانه ظرفیت تولید ۹۳ هزار تن محصول با محوریت صادرات را دارد به هزینه‌های انجام شده برای اجرای این طرح اشاره و عنوان کرد: دریافت تسهیلات از صندوق توسعه ملی ۳۱ میلیون و ۵۲۷ هزار دلار، تأمین از محل منابع ارزی شرکت هشت میلیون و ۱۲۵ هزار دلار و تأمین از منابع ریالی شرکت ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

مدیرعامل شرکت شیشه همدان اعتبارمورد نیا برای ادامه اجرای طرح را ۸۰ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: ماشین‌آلات و تجهیزات این طرح از بهترین برندهای اروپایی خریداری شده است.

فخیم هاشمی با اشاره به اینکه در این طرح ۳۰۰ نفر نیروی کار در ۳ شیفت مشغول به کار خواهند شد، بیان کرد: اجرای طرح طبق توافق قبلی با کشورهای سازنده ماشین‌آلات باید انجام می‌شد اما با شیوع کرونا این امر محقق نشد و این طرح با همکاری نیروهای کارآمد داخلی و کارخانه شیشه و با ارتباط دور با متخصصان خارجی انجام شد.

وی به برخی مشکلات موجود در بخش صنعت شیشه نیز اشاره و بیان کرد: شیشه از صنایعی با تعداد کم متخصص در این رشته است چراکه رشته‌ای مختص شیشه وجود ندارد، اما علیرغم این مهم در این شرکت نیروهای متخصص و باتجربه فعال هستند.

مدیرعامل شرکت شیشه با یاداوری اینکه سرمایه این شرکت در ابتدای کار ۱۱۵ میلیون تومان بود و اکنون به ۲۸۸ میلیارد تومان رسیده است، گفت: این شرکت از محل سود و آورده سهامداران بزرگ‌تر شده است.

فخیم هاشمی بابیان اینکه قسط تسهیلات فرا رسیده و خواستار مهلت و همکاری در این زمینه هستیم تا خط تولید راه بیافتد و بتوانیم اقساط را بپردازیم در مورد قطعی برق نیز عنوان کرد: قطع برق کارخانه شیشه به معنای فاجعه است و خطرات بسیاری را به دنبال دارد به نحوی که می‌تواند خطرات آتش‌سوزی و انسانی به وجود آورد.

کد خبر: ۹۰٬۶۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha