۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
مصرف برق در همدان ۳۴ درصد افزایش داشته است
مدیرعامل شرکت برق همدان:

مصرف برق در همدان ۳۴ درصد افزایش داشته است

همدان - جمشیدی، مدیرعامل شرکت برق همدان بابیان اینکه بارندگی های استان همدان از ابتدای سال زراعی ۴۴ درصد کاهش داشته است، گفت: مصرف برق در دو ماهه اول سال نسبت به سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است.

شیرزاد جمشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بارندگی‌های استان همدان از ابتدای سال جاری نسبت به ۴۰ سال گذشته ۳۰ درصد و از ابتدای سال زراعی ۴۴ درصد کاهش داشته است، گفت: این وضعیت به معنی کاهش شدید منابع آبی است.

وی با اشاره به اینکه متوسط دما از ابتدای سال نسبت به بلندمدت حدود سه درجه و مصرف برق در دو ماهه اول سال نسبت به سال قبل ۳۴ درصد افزایش داشته است، افزود: گرمای زودرس و کاهش شدید بارندگی باعث شده حجم آب ورودی به سدها برای تولید برق‌آبی به شدت کاهش پیدا کند.

جمشیدی با یادآوری اینکه با کاهش حجم آب در پشت سدها تولید برق به مشکل می خورد به نحوی که در حال حاضر حدود سه تا چهار هزار مگاوات برق را در این بخش را از دست داده‌ایم، گفت: گرمای زودرس سبب شده مصارف به خصوص مصارف کشاورزی استان یک ماه زودتر وارد مدار شوند که این امر باعث افزایش مصرف شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با اشاره به احتمال تداوم خاموشی‌ها بر لزوم رعایت مدیریت مصرف تأکید کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی همدان از دستگاه‌های اجرایی و مردم درخواست شده از کولرهای گازی استفاده نکنند و در صورت استفاده درجه حرارت آن را بین ۲۴ تا ۲۶ درجه تنظیم کرده و در صورت استفاده از کولر آبی نیز آن را روی دور کُند قرار دهند.

جمشیدی از تشکیل گروه‌های تخصصی برای رصد مصرف انرژی ادارات خبر داد و عنوان کرد: برای ۳۶ هزار مشترک پر مصرف در استان همدان پیامک ارسال شده تا مصرف خود را مدیریت کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق همدان با بیان اینکه اگر مشترکین ۱۰ درصد مدیریت مصرف داشته باشند، خاموشی‌ها به حداقل خود می‌رسد، از اجرای طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در فصل تابستان خبر داد و عنوان کرد: طی مذاکره با کشاورزان، صاحبان صنایع، مراکز تجاری و سی‌ان‌جی‌ها در راستای مدیریت مصرف بیش از هشت هزار تفاهم‌نامه به امضا رسیده است.

کد خبر: ۹۰٬۵۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha