۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳
اعلام آمادگی ایران و ارمنستان برای کاهش عوارض تردد جاده‌ای و تسهیل تردد مرزی
در دیدار معاون وزارت راه با مسئولان ارمنستان مطرح شد؛

اعلام آمادگی ایران و ارمنستان برای کاهش عوارض تردد جاده‌ای و تسهیل تردد مرزی

آدم نژاد، معاون حمل‌ و نقل وزارت راه و شهرسازی با رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان در ساختمان دادمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با ادوارد هوانسیان رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص توسه حمل و نقل کشور به ویژه در بخش جاده‌ای و رفع موانع تردد بین دو کشور دیدار و گفت و گو کرد.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی در دیدار با مقام ارمنستانی بر توسعه حمل و نقل تاکید کرد و گفت: از تجربیات دوره  فراگیری ویروس کرونا آموختیم که تشریک مساعی و هماهنگی حداکثری بین کشورها در حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت تا چه اندازه حائز اهمیت و نیازمند دقت و توجه بیشتر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران بر اهمیت رونق بخشیدن به حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت، بر توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و امکانات حمل‌ونقلی کشور تاکید دارد.  

آدم‌نژاد دو بخش حمل و نقلی ریلی و جاده‌ای را به عنوان اولویت‌ اصلی زمینه‌های ارتقای همکاری‌های دو کشور عنوان کرد و افزود:  تجربیات ارزنده و سوابق خوبی در زمینه همکاری‌های مؤثر دو کشور در این بخش‌ها وجود دارد. اما این دست تعاملات از ظرفیت‌های بالقوه به مراتب بیشتری برخوردارند و شایسته است به طور مشترک تلاش کنیم تا محدودیت‌های موجود در بخش حمل و نقل جاده‌ای و ریلی را به حداقل و حتی صفر برسانیم. با این کار، ضمن ارتقای کمیت و کیفیت حمل و نقل بین دو کشور، وضعیت حمل‌ونقل بین‌المللی و ترانزیت را در منطقه ارتقاء می‌دهیم.

وی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد در راستای شتاب‌دهی به رفع محدودیت‌ها و تسهیل تردد کامیون‌ها به ویژه ناوگان ایرانی در پایانه‌مرزی دو کشور مذاکرات کارشناسی و فنی را جهت کاهش عوارض حمل‌ونقلی مترتب بر آن‌ها پیگیری کند.

ادوارد هوانسیان رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان در این دیدار، بر توسعه حمل و نقل دو کشور تاکید کرد و گفت: با توجه به اقدامات مدنظر برای بهسازی و نوسازی پایانه مرزی مغری در مرز مشترک، حمل و نقل بین دو کشور ایران و ارمنستان تسهیل خواهد شد.

رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان ادامه داد: نوسازی و احداث جاده‌های جدید یکی از ضرورت‌های دولت جمهوری ارمنستان است. وی در عین‌حال بر توسعه ارتباطات و زیرساخت‌های تبادل اطلاعات تاکید کرد و آن را مهم خواند.

هوانسبان از مراحل نهایی تصویب طرحی در آن کشور در خصوص کاهش عوارض پرداختی جاده‌ای خبر داد.

وی رفع محدودیت‌های بیشتر و تسهیل در تردد و همچنین بهره مندی بیشتر ایران را از مزیت‌های ترانزیتی عضویت ایران در اتحادیه اوراسیا برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا ایران نیز به عضویت این اتجادیه درآید تا از مزیت‌های ترانزیتی بیشتر بهره مند شود.

رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان بر آمادگی آن کشور برای توسعه همکاری با ایران در زمینه گمرک و در بخش مالیات‌ها تاکید کرد.

کد خبر: ۹۰٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha