۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶
تولید صنوبر در زنجان ۳ برابر افزایش می‌یابد
مدیرکل منابع طبیعی زنجان:

تولید صنوبر در زنجان ۳ برابر افزایش می‌یابد

زنجان- آقاجانلو، مدیرکل منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در استان تولید و توزیع شد، گفت: طی سالجاری تولید این نوع درخت به میزان سه برابر افزایش می‌یابد.

خلیل آقاجانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه زراعت چوب از راه قانونی و بدون هرگونه تخلف می تواند درآمدزایی خوبی را به همراه داشته باشد، گفت: زراعت چوب اشتغال خوبی را به همراه دارد. 

وی با بیان اینکه طی سال گذشته ۱۰۰ هزار اصله نهال صنوبر در استان زنجان تولید و توزیع شد،اظهار کرد: طی سالجاری تولید صنوبر در استان به بیش از سه برابر افزایش می یابد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان با بیان اینکه با توجه به افزایش قیمت چوب صنوبر این صنعت می تواند طی سال های آینده جزو کشت های پرسود باشد، گفت: در حال حاضر درخت صنوبر یکی از منابع مهم تولید چوب کشور است.

آقاجانلو با بیان اینکه این استان یکی از قطب‌های تولید صنوبر کشور است، ابراز داشت: با برداشت موانع از جمله تامین اعتبارات از صندوق توسعه ملی می توان توسعه صنوبر در استان را افزایش داد. 

وی افزود: در سال برای توسعه زراعت چوب و تامین مواد سلولزی و تامین چوب کشور اقدامات خوبی انجام می شود.

مدیرکل منابع طبیعی زنجان با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی برای امر توسعه برخورداری از فضای سبز است، تصریح کرد: شهرستان‌های ماهنشان و ابهر بیشترین سهم جنگل‌کاری در استان را دارد.

کد خبر: ۹۰٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha