۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
هشدار تعزیرات به اتحادیه نانوایان و نانوایی‌ها

هشدار تعزیرات به اتحادیه نانوایان و نانوایی‌ها

اسفنانی، مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران درباره افزایش خودسرانه قیمت نان به مسئولان اتحادیه نانوایان هشدار داد و گفت: تا قیمت‌های جدید به تایید سازمان‌های نظارتی نرسد هر گونه افزایش قیمت تخلف است.

به گزارش بازار، محمدعلی اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تعزیرات با افزایش قیمت نان که از حدود ۴۵ روز پیش آغاز شده است چه برخوردی می‌کنند؟ افزود: در بحث قیمت نان شاید دلایل نانوایی‌ها و مسئولان اتحادیه‌ها مبنی بر افزایش نیافتن قیمت نان از دو سال پیش تاکنون درست و موجه باشد، اما این موضوع به آن‌ها این مجوز را نمی‌دهد که خودشان اقدام به افزایش قیمت کنند.

اسفنانی افزود: این کار مثل این است که افرادی که در جامعه ادعای حق می‌کنند بدون مراجعه به مراجع قانونی خودشان با افراد متهم برخورد کنند.

اسفنانی گفت: قطعا اگر اتحادیه‌ها نرخنامه جدیدی به نانوایان ابلاغ کرده مرتکب تخلف شده اند و قطعا هر نرخنامه‌ای باید به تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ستاد تنظیم بازار برسد.

وی گفت: هنوز هیچ نرخی به ما ابلاغ نشده و هر گونه افزایش قیمت تخلف و مستوجب برخورد تعزیراتی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران به اتحادیه‌های مربوطه و همچنین نانوایان تذکر و هشدار داد تا زمانی که مراجع قانونی نرخ جدید نان را اعلام نکنند حق افزایش قیمت را ندارند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه نهادی باید با تخلفات اتحادیه‌ها برخورد کند، گفت: این امر مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت است، چون تنظیم روابط میان اتحادیه‌ها با این سازمان است و ما یک مجموعه دادرسی محور شبه قضایی هستیم و به تخلف‌های گزارش شده از ناحیه اتحادیه‌ها رسیدگی می‌کنیم.

وی گفت: نانوایان حق افزایش قیمت را ندارند ولو اینکه حتی اگر ۹۰ درصد نانواها هم اینکار را کرده باشند تخلف است و مجبوریم با نانوایان متخلف برخورد کنیم.

اسفنانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شکایتی از ناحیه اتحادیه‌ها یا نانوایان به تعزیرات ارسال شده است؟ گفت: آمار دقیقی در این خصوص در دست ندارم، اما شکایت‌های مردمی فراوانی دال بر افزایش قیمت نان به ما می‌رسد که طبق قانون مجبور به تشکیل پرونده و صدور حکم هستیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره عرضه خارج از شبکه آرد از سوی برخی نانوایی‌ها گفت: اخیرا پرونده قابل توجهی داشتیم که در یکی از مناطق جنوبی تهران دو هزار و ۵۰۰ کیسه آرد یارانه‌ای کشف شد که به صورت عرضه خارج از شبکه به افرادی داده شده بود که استحقاق دریافت را نداشتند و این تخلف تبدیل به پرونده شد.

وی افزود: تعدادی از نانوایان که آرد یارانه‌ای دریافت می‌کنند مازاد بر نیاز خود را عرضه خارج از شبکه و به صورت آزاد رد می‌کنند که حتما باید این موضوع نیز بررسی شود تا سهمیه به میزان نیاز به نانواها داده شود و البته برخی از نانوایان نیز از میزان پختشان کم می‌کنند و آرد سهمیه‌ای شان را خارج از شبکه و به قیمت بالاتر عرضه می‌کنند که حتما برای متخلفان حکم صادر می‌کنیم.

کد خبر: ۹۰٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha