۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
انتقاد وزیر پیشین صنعت از سیاست های دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی

انتقاد وزیر پیشین صنعت از سیاست های دولت در برداشت از صندوق توسعه ملی

غضنفری، وزیر پیشین صنعت، تشکیل صندوق توسعه ملی را ناشی از تفکر راهبردی بیان کرد و گفت: درآمدهای نفتی و معدنی متعلق به همه نسل ها به ویژه نسل های آینده است و باید ذخیره ای برای آینده باشد.

به گزارش بازار، غضنفری وزیر پیشین صنعت، معدن و تجارت با اشاره به استفاده بیش از حد از صندوق ذخیره ارزی گفت: انتظار بر این بود که دولت دستیابی به صندوق توسعه ملی نداشته باشد اما متاسفانه دولت کنونی که همه مرزهای ناکارامدی را جابجا کرده است هر آنچه را که در توان داشت از صندوق توسغه ملی برداشت کرد.

وی با اشاره به هزینه منابع توسط دولت از جمله صندوق بازنشستگی، چنگل ها و مراتع و معدن گفت: وقتی که دولت توان درامد زایی ندارد مچبور به استقراض می شود.

غضنفری از تحویل صندوق توسعه با ذخیره ۵۰ میلیارد تومان به دولت یازدهم با وجود تحریم های امریکا گفت و افود: دولت در طی این سال ها روش های فروش نفت را قبول نداشت و با صادر کننده های نفت رفتار غیرقابل قبولی انجام می داد. وی تصریح کرد محدود کردن صادر کنندگان به ارزهای نیمایی و تعطیلی مرکز مبادلات ارزی روش های غیرمعقول دولت های فعلی بود که باید برای دولت ینده روش برداشت از صندوق توسعه سخت تر شود.

کد خبر: ۹۰٬۳۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha