۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
سرمایه‌گذاران بخش گردشگری اردبیل حمایت می‌شوند/ استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای فروش صنایع دستی
مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

سرمایه‌گذاران بخش گردشگری اردبیل حمایت می‌شوند/ استفاده از ظرفیت سمن‌ها برای فروش صنایع دستی

اردبیل- فلاحی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: در راستای جذب گردشگر و اشتغالزایی، سرمایه گذاران بخش گردشگری اردبیل حمایت می شوند.

نادر فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: یکی از برنامه‌های توسعه‌ای در استان اردبیل اشتغال و جذب گردشگر است که به همین منظور حمایت‌های جدی و اساسی در این زمینه برای رونق صنعت گردشگری مبنای کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته به همراه سرمایه‌گذاران در راستای تسهیل‌بخشی به رفع موانع استانی گام برداشته شده و در این زمینه هرگونه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری با تحقق و پیشبرد امور مبنای کار قرار گرفته است، ‌به شرطی که این اقدامات توجیه اقتصادی هم داشته باشد.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت طرح زمستان بیدار در اردبیل
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های استان اردبیل با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت‌های مختلف و نیز توجه به اجرای طرح زمستان بیدار از سالیان گذشته در این استان روند خوبی به خود گرفته و توانسته‌ایم بهترین بهره را در این زمینه شاهد باشیم.

فلاحی ادامه داد: تحقق طرح گردشگری زمستانی با ایده‌پرداری و طرح‌های سخت‌افزاری نیازمند حمایت‌های همه‌جانبه است و به همین منظور طرح جامع گردشگری برای خارج کردن گردشگری از حالت تک بعدی مبنای کار قرار گرفته و برای تحقق طرح زمستان بیدار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: از اهم برنامه‌هایی که می‌تواند در توسعه گردشگری نقش‌آفرین باشد اصلاح باند فرودگاه، اتمام راه‌آهن، راه سازی گسترده و بازنگری طرح جامع گردشگری است که به همراه مشارکت مردمی می‌تواند در تحقق اهداف مورد نظر نقش‌آفرینی کند که این مسئله به نوبه خود بسیار حائز اهمیت و اساسی است.

صیانت از آثار تاریخی برای توسعه گردشگری اردبیل
مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در ادامه با اشاره به لزوم صیانت از آثار تاریخی و نیز نقش آن در توسعه گردشگری بیان کرد: بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به عنوان نگین درخشان فرهنگ و هنر جهان در اردبیل می‌درخشد و به همین دلیل به هیچ عنوان اجازه آسیب رساندن به سیما و منظر بقعه شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی به هیچ کس داده نمی‌شود.

فلاحی ادامه داد: برخورد جدی با هر گونه قانون‌شکنی در دستور کار است و اقدامات گسترده‌ای در راستای تداوم این برنامه‌ها در سطح استان در حال انجام است تا بتوانیم در راستای حفاظت از مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی گام برداشته و از این مجموعه جهانی به خوبی حفظ و نگهداری کنیم.

وی با اشاره به لزوم همکاری دانشگاه‌ها برای اجرای طرح‌های مشترک خبر داد و افزود: در این زمینه از نظرات کارشناسانه و تخصصی دانشگاهیان، برای توسعه گردشگری استفاده می‌شود و تمام سعی و تلاش ما بر این است که در نشست هم‌اندیشی بازنگری در رشته‌های دانشگاهی نیازهای جامعه را در نظر بگیریم.

وی با بیان این که بهبود سطح دانش‌افزایی نیازمند ارائه ایده‌های برتر است، گفت: همبستگی با دانشگاه‌ها در ایجاد بناهای معماری آمیخته شده با فرهنگ و تمدن اردبیل همخوانی دارد و باید این مهم با اقلیم و فرهنگ تناسب داشته باشد تا بتوانیم نتایج بهتری با حضور دانشکده‌ها و گروه‌های تخصصی داشته باشیم.

برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در نگارخانه شاه اسماعیل صفوی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: آماده همکاری با دانشگاه‌ها هستیم، به خصوص در حوزه‌های صنایع دستی، باستان‌شناسی و گردشگری باید در کوچک‌ترین امور از مشارکت دانشگاهیان استفاده شود تا بتوانیم به اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

فلاحی از برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در نگارخانه شاه اسماعیل صفوی خبر داد و تصریح کرد: باید اشیا و صنایع دستی فاخر استان اردبیل در کنار موزه فاخر صنایع‌دستی استان به بهترین شکل به نمایش درآید، چرا که صنایع دستی یکی از بهترین برنامه‌ها برای تبلور این برنامه‌ها خواهد بود.

وی بیان کرد: همکاری با سازمان‌های مردم نهاد و نیز هنرمندان صنایع دستی در رونق تولیدات و فروش آن‌ها بسیار حائز اهمیت است و در این زمینه حمایت از هنرمندان صنایع دستی مبنای کار قرار گرفته و درصدد هستیم زمینه همکاری با فعالان این عرصه را پررنگ‌تر کنیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: باید از شرایط کرونایی برای غنی‌سازی محتوای موزه‌ها نیز استفاده شود، چرا که هم‌اکنون به خاطر رکود وضعیت موزه‌ها فرصت مناسبی در اختیار ما قرار گرفته و می‌توانیم موزه‌های استان را برای پذیرش میهمانان و گردشگران با وضعیت مناسب آماده‌سازی کنیم.

کد خبر: ۹۰٬۳۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha