۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۱
هر آنچه را که باید در مورد اندروید ۱۲ دانست!
«بازار» گزارش می دهد

هر آنچه را که باید در مورد اندروید ۱۲ دانست!

گوگل نسخه اندروید ۱۲ را روانه بازار نمود و در پی آن از جدیدترین قابلیت های خود نیز رونمایی کرد؛ سیستم امنیت بسیار قوی همراه با API متنوع تر از جمله نقاط قوت اندروید ۱۲ است.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات: در چند روز گذشته غول فناوری گوگل آپدیت سیستم عامل اندروید را روانه بازار کرد که به گفته بسیاری از کارشناسان یکی از منحصر به فرد ترین نسخه های اندروید تا به اکنون می باشد چرا که تمامی مشکلات موجود در اندروید ۱۱ را رفع نموده و با یک رویکرد جدید پا به عرصه گذاشته است.

اندروید ۱۲ از سه منظر پیشرفت های بسیار زیادی را تجربه کرده است که شامل امنیت بیشتر، ارتقاء API و UI می باشد که قابلیت آن را چند برابر ساخته است؛ البته ناگفته نماند این نسخه در بخش های دیگر نیز تغییرات چشمگیری داشته است که کاربران خود را بسیار شگفت زده نموده است که در ادامه این گزارش از نگاه شما خواهد گذشت.

سیستم امنیتی 
یکی از مهم ترین دغدغه های گوگل حفظ حریم شخصی کاربران است که در این نسخه بسیار مشهود و قابل لمس می باشد؛ نسخه اندورید ۱۲ با یک قابلیت فوق امنیتی اجازه‌ی دسترسی سریع به فهرست اپلیکیشن‌هایی را می‌دهد که در حال استفاده از میکروفون یا دوربین هستند؛ در واقع، در قسمت تنظیمات سریع می‌توان به دو بخش دسترسی داشت که میکروفون یا دوربین را خاموش کرده و اجازه‌ی دسترسی هیچ اپلیکیشنی را به دوربین یا میکروفون نمی‌دهند.

علاوه بر قابلیت فوق، اندروید ۱۲ از یک داشبورد امنیتی برخوردار است که تمامی اطلاعات جمع آوری شده توسط اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی کاربر را به نمایش می گذارد؛ به عنوان مثال کدام اپ از دوربین و میکروفن استفاده کرده و بر چه مدت زمانی این دسترسی ادامه داشته است.

ارتقاء API 
یکی از مهم ترین بخش های کاربردی هر گوشی هوشمند API  است که عملکرد پیمایش در گوشی را راحت تر و سریع تر می سازد و  مهم تر از همه زمان انتظار برای بستن یک برنامه و باز کردن یک برنامه دیگر به حداقل رسیده است؛ کاربران می توانند با سرعت بیشتری در کمترین زمان ممکن در میان تمامی برنامه ها بچرخند.

علاوه بر این حالت، گوگل API جدیدی برای بلوتوث در اندروید ۱۲ قرار می‌دهد که بازی‌ها از طریق آن می‌توانند سطح باتری کنترلرهای بلوتوثی را تشخیص دهند. با این ویژگی، بازی‌ها می‌توانند اتمام باتری کنترلر را به شما اطلاع دهند تا بازی را متوقف کرده و دسته خود را شارژ کنید.

حالت One-handed 
یکی از چالش های گوشی های هوشمند با سایز بزرگ آسانی در دست گرفتن و حرکت در میان صفحه نمایش است که در بسیاری از گوشی های پرچمدار از جمله سامسونگ و iOS  رفع شده است؛ اکنون نیز اندروید ۱۲ با آنها همسو شده است و یک ویژگی جدید را اضافه نموده است؛ هنگامی که این حالت فعال می‌شود، محتوا به صورت عمودی به پایین منتقل می‌شود و فضای خالی در بالا باقی می‌ماند.

در اقدام جدید گوگل برای آسان‌تر کردن استفاده یک دستی در Android ۱۲، یک حرکت کاملاً جدید برای مشاهده اعلان‌ها به جای انجام حرکات سخت انگشت برای رسیدن به بالای صفحه و پایین کشیدن اعلان‌ها ارائه شده که می‌توانید از قسمت پایین (نزدیک نوار ناوبری) آن را به پایین بکشید و نوار اعلان شما ظاهر می‌شود. این مورد در هر برنامه‌ای در دسترس است و فقط به صفحه اصلی محدود نمی‌شود.

قابلیت Material You 
یکی از خلاقیت های گوگل در نسخه اندروید ۱۲ Material You  نام دارد که آپشن های بسیاری را تحت تاثیر قرار داده است تا ظاهر رابط کاربری اندروید ۱۲ نسبت به گذشته جذاب‌تر و پرنشاط‌تر نماید. به عنوان مثال می‌توان به تغییر پس‌ زمینه‌ی سفید اشاره کرد که رنگ پس‌زمینه آیکون‌ها و بسیاری از مؤلفه‌های دیگر با توجه به رنگ‌بندی تصویر والپیپر تغییر خواهند کرد و به‌ نوعی یک پدیده هماهنگ‌سازی رخ می‌دهد تا محیط رابط کاربری پویاتری در اختیار کاربر قرار دهد.

حالت گیمینگ 
قابلیت جدیدی که گوگل با نسخه اندورید ۱۲ همراه کرده است  «GameManagerClient»  نام دارد؛ این سرویس مدیریت بازی مربوط به مدیریت قابلیت‌های مربوط به اجرای بازی را ممکن می سازد و در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره این ویژگی منتشر نشد  اما انتظار می‌رود حالت گیمینگ برخی تنظیمات پایه مانند روشنایی خودکار و چرخش خودکار را نیز فعال کند.

کد خبر: ۹۰٬۲۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ارسلان IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
      0 0
      به نظر من خیلی خوبه