۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲
چراغ ایلام خاموش است
یادداشت؛

چراغ ایلام خاموش است

ایلام- «این روزها قطعی مکرر برق در ایلام به خصوص شهرهای گرمسیری استان باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است» این جملات بخشی از یادداشت جبار صفربیگی فعال رسانه ای برای بازار است که در ادامه می خوانید.

جبار صفربیگی؛ بازار؛ با توجه به اینکه نزدیک یک ماه به آغاز فصل تابستان و شروع روزهای گرم طاقت‌فرسا باقی مانده که خود دلیلی برای استفاده از سیستم های سرمایشی و بالارفتن پیک بار خواهد شد و در نهایت قطعی برق را نیز در پی دارد، اما قطعی‌های برق هم‌اکنون در سراسر کشور آغاز شده و متاسفانه این قطعی ها همچنان بدون اطلاع‌رسانی در حال اعمال است.

از اولین روز خردادماه ۱۴۰۰، سراسر کشور با خاموشی‌های پراکنده در برخی استان‌های کشور همراه شد. این خاموشی‌ها که تقریباً بدون اطلاع رسانی قبلی می باشد باعث گلایه های زیاد مردم شده است.

این روزها ترسِ از کرونا تحت الشعاع ترسِ از قطعیِ برق و خرابی لوازم خانگی و عقب افتادن دانش آموزان از امتحاناتِ آنلاین و تحملِ گرمای هوا در سالن هایِ امتحانات حضوری قرار گرفته است.

متاسفانه عدم اطلاع‌رسانی صحیح مردم را دچار دشواری‌های زیادی کرده است.از آسیب به وسایل برقی گرفته تا دانشجویان و دانش آموزانی  که برای امتحان‌های آنلاین دچار مشکل شده‌اند.

در این روزهایی کرونایی دانش آموزان و دانشجویان باید دنبال کدام مکان برای تامین برق باشن.چقدر رفت و آمدها برای قطعی های برق در سطح شهر زیاد خواهد شد.

چراغ ایلام خاموش است

عده ایی از این نقطه شهر به آن نقطه بروند، عده ایی دیگر از غرب به شرق بروند و در آخر مشخص نیست که جایی که عازم آنجا می شوند برق داشته باشد یا خیر. آن هم با سامانه ایی که خراب است و نمی شود از محل دقیق وجود برق اطلاع حاصل کرد.

خسارت ها به وسایل برقی هم به دلیل نوسانات بخش دیگر ماجرا است که متاسفانه در چند روز گذشته خسارات زیاد و غیرقابل جبرانی را برای مردم به بار آورده است.

در طول این چند روز که  قطعی برق مسئله‌ساز شده‌است با موجی از انتقادهای هموطنان روبه‌رو شده است، به‌طور نمونه عده‌ای نگران بیمارانی هستند که سلامتشان به دستگاه‌های برقی بستگی دارد.

در عصر جدید که همه امور در ادارات (اتوماسیون اداری )، مغازه ها(کارت خوان ها ) و سایر امور ریز و درشت  مردم بستگی به برق و اینترنت دارد، نمی توان با نگاه و شرایط دهه شصتی برق را قطع و وصل کرد

عده‌ای می‌گویند با قطع از پیش تعیین نشده برق احتمال دارد وسایل برقی منزل یا محیط کار و کارگاهشان آسیب ببیند با توجه به اینکه قیمت لوازم خانگی و صنعتی و ملزومات اداری با رشد مواجه شده‌است، از این رو این نگرانی وجود دارد که این دستگاه‌های برقی آسیب ببیند و از ناحیه تعمیرات دچار هزینه قابل ملاحظه‌ای شوند.

چراغ ایلام خاموش است

 پدیده قطع ناگهانی و طولانی مدت برق در شهرستان های گرمسیری مهران و دهلران در دمای ۵۰ درجه  متأسفانه چند روزی  موجب مشکلات زیادی برای مردم این مناطق شده است.

مسئله ای که در بعضی از مناطق استان ایلام اتفاق افتاده این است که قطعی برق باعث قطعی آب می شود، معضل ای که گریبانگیر چند شهر در استان شده است.حتی موارد دیگری نیز مانند خطوط آنتن دهی دچار اختلال و به کلی قطع می شوند.

وقتی برق نباشد کل زندگی مردم مختل می شود، کار و کسب ها منحل، روند تحصیل مجازی تعطیل و خدمات رسانی ها نیز به کلی تعطیل خواهد شد و قطعا ادامه این روند خسارت فراوان و غیرقابل جبران بر جای خواهد گذاشت و زیر ساخت ها را با مشکلاتی جدی روبه رو می کند.

در عصر جدید که همه امور در ادارات (اتوماسیون اداری )، مغازه ها(کارت خوان ها ) و سایر امور ریز و درشت  مردم بستگی به برق و اینترنت دارد، نمی توان با نگاه و شرایط دهه شصتی برق را قطع و وصل کرد.

با وجود گرمای شدید در این فصل از سال که هر روز شاهد قطعی آب و برق هستیم، امیدواریم مردم با مصرف صحیح و مسئولان با تدابیر خود چاره اندیشی کنند  که میزان قطعی ها کاهش یابد.

دولت تدبیر و امید حتی درآخرین روزهای عمر خود اساسی ترین نیاز مردم را نیز از آنها دریغ کرد و نتوانست با مدیریت صحیح خود از به وجود آمدن این بحران جلوگیری کند.

کد خبر: ۹۰٬۲۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
      0 0
      توروخدا فکری بکنید من یه گارگر ساده هستم الان با این قطع ووصل شدن موتور کولر ابی خونم سوخت چکار کنم کجا شکایت کنم