۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۷
راهکار طلایی خلاصی از فرانشیز بیمه بدنه خودرو در سال ۱۴۰۰

راهکار طلایی خلاصی از فرانشیز بیمه بدنه خودرو در سال ۱۴۰۰

هرچقدر راننده دست به فرمان خوبی هم باشید، طبیعی است که خودروی شما برحسب اتفاق دچار خسارتی شود.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: هرچقدر راننده دست به فرمان خوبی هم باشید،  طبیعی است که خودروی شما برحسب اتفاق دچار خسارتی شود. در صورت خوش شانسی و تهیه بیمه بدنه خودرو خودرو قبل از این حادثه،  می‌توانید از شرکت بیمه خسارت خود را دریافت کنید.  ولی خب در هنگام دریافت خسارت با اصطلاح فرانشیز بیمه بدنه خودرو روبه رو می‌شوید. فرانشیز بیمه بدنه خودرو بخشی از خسارت را به عهده بیمه‌گزار می‌گذارد. اگر تصورتان این بود که شرکت بیمه کل خسارت را پرداخت می‌کند، اشتباه می‌کنید.  اگر می‌خواهید قبل از بروز حادثه خودرویی ، تمام ساز و کار مربوط به فرانشیز بیمه بدنه ماشین را بدانید، در خواندن این مقاله با ما همراه شوید.ما راهکاری برای خلاص شدن از هزینه فرانشیز بیمه را نیز ارائه خواهیم کرد.

فرانشیز بیمه بدنه خودرو چیست؟

بیمه خودروها، برای تضمین خسارت‌های احتمالی حوادث امری لازم و ضروری است. بیمه شخص ثالث دو نوع خسارات مالی و جانی یا همان خسارات بدنی شخص ثالث را پوشش می دهد و بیمه‌گر متعهد به پرداخت حداکثر پوشش  بیمه شخص ثالث ماشین برای جبران خسارت های جانی و مالی مطابق حداکثر تعهدات توافقی در بیمه‌نامه شخص ثالث است.

یکی از انواع بیمه‌های دیگر برای رانندگان و وسایل نقلیه بسیار مفید واقع می‌شود؛ بیمه بدنه اتومبیل است.بیمه گزار با پرداخت مبلغ مشخص حق‌بیمه به شرکت بیمه‌گر و خرید بیمه اختیاری بدنه ، وسیله‌نقلیه خود را در برابر خطرات و حوادث احتمالی خودرو بیمه میکند.

فرانشیز بیمه بدنه خودرو در قراردادهای بیمه‌ای که بین بیمه گر و بیمه گذار منعقد می شود قسمتی از خسارت است که شرکت بیمه تعهدی در قبال پرداخت آن ندارد و بر عهده بیمه گذار است.

عوامل  تعیین‌کننده در فرانشیز بیمه بدنه خودرو چیست؟

طبق قانون بیمه مرکزی ، بیمه بدنه خودرو به عوامل مختلفی وابسته است:

۱–وقتی حادثه ای رخ می دهد برای جبران خسارت شخص بیمه گذار در بخشی از این غرامت سهیم است پس با رعایت نکات ایمنی  و احتیاط لازم و اقدامات پیشگیرانه انجام می دهد تا متحمل جبران خسارت نگردد.

۲–اگر بیمه گذار دچار حادثه نگردد و احتیاط های لازم و پیشگیرانه را انجام دهد می تواند از تخفیف ویژه عدم خسارت در تمدید بیمه نامه در سال های بعد استفاده نماید.

۳–فرانشیز برای این در نظر گرفته شده تا از مراجعات حضوری در خسارت های خرد و جزئی جلوگیری کندو نهایتاً در کاهش هزینه های بیمه گری تاثیر مستقیم دارد.

۴–فرانشیز در بیشتر بیمه نامه ها مقدار قابل ملاحظه ای از تعهدات بیمه گر در جبران خسارت را می کاهد و همین امر سبب شده که حق بیمه ارزان تر شود.

میزان فرانشیز با نوع خسارت چه رابطه‌ای دارد؟

فرانشیز بیمه بدنه خودرو در شرکت‌های بیمه متفاوت می باشد علت آن تفاوت در فرانشیز خسارت های گوناگون پوشش بیمه بدنه خودرو است

انواع فرانشیز بیمه

۱–فرانشیز رقم ثابت و معینی از مبلغ کل خسارت و در بیمه‌نامه ذکر شده است.
۲–فرانشیز درصدی از مبلغ حق بیمه است.پس هر چه قدر مبلغ حق بیمه بیشتر باشد فرانشیز به همان نسبت بالاتر خواهد رفت.
۳– در برخی قراردادهای بیمه تا سقف معینی از خسارت تحت پوشش بیمه نامه است و مابقی خسارت به عنوان فرانشیز توسط بیمه گذار پرداخت می شود.
۴–در بیمه بدنه خودرو فرانشیز بطور معمول وجود دارد و میزان آن به نوع خسارت متغییراست و ممکن است فرانشیز ترکیبی از رقم ثابت و درصد معینی از خسارت باشد.

فاکتورهایی که در تغییر نرخ فرانشیز موثرند کدامند ؟

همان طور که در جدول بالا ملاحظه می شود فاکتور های مختلفی در تغییر نرخ فرانشیز موثرند.

  • به تاریخ صدور گواهینامه راننده که کمتر از ۳سال نباشد
  • به سابقه رانندگی که راننده مقصر باشد یا نباشد
  • به تعداد دفعاتی که خسارت رخ می دهد
  • تناسب بین پوشش خریداری شده و خسارتی که اتفاق افتاده
  •  شرایط بیمه بدنه خودرو در هر شرکت بیمه در مورد هر فرانشیز هم بسیار موثر می باشد.

ممکن است خودرو ما جزء خودورهای غیر متعارف باشد با توجه به روش های تهیه بیمه به صورت نقد و تمام اقساط و استفاده از تخفیف ها حاکم بر بیمه بدنه خودرو لزوم تهیه بیمه نامه برای ما روشن میشود.

می‌توان گفت فرانشیز نقطه مقابل تخفیف بیمه بدنه خودرو است

راهکار طلایی خلاصی از فرانشیز بیمه بدنه خودرو خودرو در سال 1400
راهکار حذف فرانشیز بیمه بدنه خودرو

با چه تکنیکی فرانشیز در بیمه خودرو  را حذف کنیم؟

برخی شرکت های بیمه برای حذف فرانشیز راه حلی برای بیمه گذاران خود گذاشته اند. و آن پوشش حذف فرانشیز  است که به خسارتهای فرعی تحت پوشش بیمه بدنه خودرو اضافه شده است .

چنانچه شما مایل به حذف فرانشیز از مبالغ دریافت جبران خسارت از بیمه خود باشید می بایست پوشش حذف فرانشیز بیمه بدنه خودرو را خریداری نمایید و در صورت بروز خسارت ، کل مبلغ خسارت را از شرکت بیمه دریافت نمایید.

خرید آنلاین بیمه بدنه

سامانه bimeh.com نیز در راستای ارائه هرچه بهتر خدمات به بیمه‌گزاران در بستر خرید اینترنتی بیمه ایجاد شده است. این سامانه در مقایسه با سایر همتایان خود، قیمت پایین تر و خدمات بهتر بیمه‌ای را به بیمه‌گزاران ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با مراجعه هر یک صفحات، رشته‌های بیمه‌ای مختلف  از جمله انواع بیمه اتومبیل: بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را به صورت آنلاین خریداری کنید. با پرداخت حق بیمه های خود ضمن بهره مندی از پوشش‌های  بیمه، آسودگی خاطر را به خود و خانواده‌تان، سهولت تجربه خرید آنلاین بیمه را در چند دقیقه تجربه نمایید. در نهایت بیمه خریداری شده را رایگان درب منزل تحویل بگیرید.

منبع مطلب : سایت بیمه دات کام (bimeh.com)

کد خبر: ۹۰٬۲۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha