۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
افزایش قیمت نان تاب آوری مردم را در مقابل تورم کاهش می دهد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

افزایش قیمت نان تاب آوری مردم را در مقابل تورم کاهش می دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در حال حاضر خبرهای می‌شنویم از گران شدن نان قوت لایموت قشر ضعیف جامعه که اگر شاهد چنین افزایش قیمتی باشیم؛ بی‌شک جامعه تاب آوری خود را در مقابل تورم از دست خواهد داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی اصغر عنابستانی در مورد افزایش قیمت نان گفت: در حال حاضر خبرهای می‌شنویم از گران شدن نان قوت لایموت قشر ضعیف جامعه که اگر شاهد چنین افزایش قیمتی باشیم؛ بی‌شک جامعه تاب آوری خود را در مقابل تورم از دست خواهد داد.

نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین، خوشاب و داورزن در مجلس شورای اسلامی افزود: محاسبه قیمت اقلام اساسی از طرف سازمان‌های مربوطه نگران کننده است و این گرانی‌ها به صورت تصاعدی منجر به ضرر و زیان کلی می‌شود. باید دولت بویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت جمع بندی کند چه عواملی تاثیر مستقیمی در افزایش قیمت نان داشته است، باید بررسی شود افزایش قیمت کالاها چه میزان در افزایش قیمت نان تاثیر گذاشته است بدون شک دولت قیمت گندم را برای نانوا افزایش نداده پس باقی عوامل از جمله حقوق کارگران، اجاره بهای نانوایی، هزینه آب و برق و...  باید مورد بررسی قرار بگیرد تا مشخص شود چقدر در افزایش قیمت نان تاثیر داشته است تا چنین موضوعاتی مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: تصمیم به افزایش قیمت کالاهای اساسی باید به صورت استانی باشد نمی‌توان در تهران جلسه گذاشته و اقدام به افزایش قیمت کالا در خراسان، خرم آباد و خوزستان و دیگر شهرها  را کلید زد، قیمت تمام شده نان در استان‌های دیگر متفاوت است دولت باید این مدیریت را خرج کند و با ساختارها و مدیریت دقیق این محاسبه را انجام دهد.

دولت باید یارانه قیمت نان را پرداخت کند
عنابستانی یادآور شد: دولت باید یارانه قیمت نان را پرداخت کند تا شاهد گرانی قیمت نان در کشور نباشیم، متاسفانه دولت در این زمینه خود را کنار کشیده است و ماجرا را به صنف نانوایان سپرده و آنها هر قیمتی که دوست دارند، قیمت نان را افزایش می‌دهند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شواری اسلامی خاطر نشان کرد: اگر قیمت نان افزایش پیدا کند بدون شک مجلس به افزایش قیمت نان ورود پیدا می‌کند، نان قوت لایموت قشر ضعیف جامعه نباید گران شود به فرض اینکه قیمت بهای تمام شده نان بالاست باید در مجلس محاسبه و مشخص شود که بر چه اساسی این قیمت بالا رفته است و براساس همان افزایش قیمت دولت را مجاب به پرداخت یارانه کنیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عباس قبادی دبیر کارگروه تنظیم بازار کشور در مورد برخی شایعات مبنی بر افزایش قیمت نان گفت: فعلا هیچ تصمیمی درباره قیمت نان اتخاذ نشده و هر گونه افزایش قیمت نان قبل از تایید و اعلام رسمی مراجع ذیربط تخلف محسوب می‌شود.

این اظهارت آقای قبادی در حالی است که تعداد زیادی از نانوایی ها به ویژه در تهران قیمت نان را افزایش داده اند و ظاهراً مسئولان نظارتی وزات صمت هم در خواب هستند که اجازه چنین تخلفی در روز روشن به نانوایی ها داده می شود.

کد خبر: ۹۰٬۱۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha