۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
کمبود روغن در خراسان جنوبی مرتفع شد/گلایه از توزیع نامناسب
رئیس اتحادیه خوارو بار خراسان جنوبی:

کمبود روغن در خراسان جنوبی مرتفع شد/گلایه از توزیع نامناسب

بیرجند- رئیس اتحادیه خوارو بار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه کمبود روغن در استان مرتفع شده، گفت: متأسفانه بیشتر سهمیه روغن استان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع می شود و اصناف از این بابت گلایه دارند.

محمد شریف در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: متأسفانه طی روزهای گذشته قیمت روغن در خراسان‌جنوبی ۳۵ درصد افزایش داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خواروبار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: این افزایش قیمت هم شامل روغن جامد و هم مایع است ولی از طرف دیگر مشکل کمبود روغنی که در هفته‌های گذشته در استان داشته‌ایم در حال حاضر خوشبختانه در واحدهای صنفی وجود ندارد.

شریف با اشاره به اینکه کمبود شکر که در هفته‌های گذشته داشته‌ایم نیز مرتفع شده و افزایش قیمتی نیز نداشته است، ادامه‌داد: متأسفانه روغنی که وارد خراسان‌جنوبی می‌شود بخش عمده‌ای از آن در اختیار فروشگاه ‌های بزرگ و آنلاین قرار داده می‌شود.

وی گفت: عمده فروش صنف خواروبار روغن، برنج و شکر است و اگر سهمیه این کالاها را نیز به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بدهند بی شک کسب و کار در صنف ما به شدت کاهش می‌یابد که در این زمینه باید تدبیری اندیشیده شود.

رئیس اتحادیه خوارو بار خراسان‌جنوبی اظهارکرد: هر فروشگاه عمده‌ای که در شهر بیرجند بازگشایی می‌شود، بی‌شک چندین واحد صنفی خرد در شهر تعطیل می شود و از این نظر ما به شدت با افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای مخالف هستیم.

وی یادآورشد: در زمینه میزان توزیع روغن در خراسان‌جنوبی نیز باید متولیان سازمان صمت استان پاسخ بدهند.

کد خبر: ۹۰٬۱۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha