۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
شاهکارهایی که با چوب خلق می‌شوند
فیلم استان‌ها؛

شاهکارهایی که با چوب خلق می‌شوند

همدان-روستای «اُشترمل» تویسرکان با برخورداری از ۵۰۰ کارگاه تولید منبت شعار«نه به بیکاری» را جامه عمل پوشانده تا آنجاکه هنرمندان با خلق شاهکارهایی از چوب عنوان ملی منبت گلریز را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش خبرنگار بازار، «اشترمل» روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان تویسرکان در همدان است که به عنوان روستای ملی «منبت گلریز» معرفی شده چراکه در این روستا شعار«نه به بیکاری» جامه عمل پوشیده و هنرمندان آن با خلق شاهکارهایی از چوب این عنوان را به روستای خود اختصاص داده اند.

در این روستا بیش از ۷۳۰ نفر در قالب ۵۲۰ کارگاه تولید صنایع مبل منبت فعال هستند و یکی از مهمترین مزایای ویژه و شاخص تولیدات مبل منبت روستای اشترمل، تولید طرح گلریز است که سبب شده این عنوان را به خود اختصاص دهد.

طبق آنچه بارها عنوان شده قدمت مبل و منبت در شهرستان تویسرکان بیش از هر جایی در استان همدان است و روستاهای اشترمل، سیدشهاب، جیحان کوه و شهرک عین‌آباد پایلوت اصلی صنعت مبل و منبت  در این منطقه هستند.

در این روستاها هر خانه به مثابه یک کارگاه هنری است و می توان از همین ظرفیت منحصر به فرد برای معرفی داشته های تویسرکان استفاده و آن را بیش از پیش در ایران و جهان مطرح کرد.

کد خبر: ۹۰٬۱۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha