۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۴
تحمیل ۴ هزار میلیارد تومانی متناسب سازی مستمری بازنشستگان به تامین اجتماعی
رئیس کانون بازنشستگان در گفتگو با «بازار» مطرح کرد

تحمیل ۴ هزار میلیارد تومانی متناسب سازی مستمری بازنشستگان به تامین اجتماعی

دهقان کیا، رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: متناسب سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ماهانه ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و انتظار داریم بخشی از بدهی‌های دولت به سازمان نقدی پرداخت شود.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «علی دهقان کیا» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: در صورتی که دولت بتواند بخشی از بدهی خود را به تامین اجتماعی به صورت نقدی پرداخت کند تا این سازمان در پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان خود دچار کمبود مالی نشود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران اظهار داشت: دولت در سال جاری تاکنون از بدهی های خود به تامین اجتماعی پرداخت نکرده و تقاضای ما این است که بخشی از آن به صورت نقدی و بخشی که به ‌صورت سهام پرداخت می‌شود سهام شرکت‌های سودده باشد.

سال گذشته دولت با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان از بدهی خود به تامین اجتماعی موافقت کرد
این مقام مسئول در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران یادآورشد: سال گذشته مقرر بود که دولت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خود را به تامین اجتماعی پرداخت کند، اما با برگزاری جلسات مکرر با مسئولان سازمان بر نامه و بودجه در مجموع با پرداخت ۳۲ هزار میلیارد تومان موافقت کردند.

بدهی‌های دولت در سال گذشته به صورت کامل به تامین اجتماعی پرداخت نشده، اما با برگزاری جلسات مکرر مقرر شد که بخشی از این بدهی به صورت سهام شرکت‌های دولتی در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد و اسناد آن نیز به نام این سازمان صادر شود

دهقان کیا افزود: هنوز هم بدهی‌های دولت در سال گذشته به صورت کامل به تامین اجتماعی پرداخت نشده، اما با برگزاری جلسات مکرر مقرر شد که بخشی از این بدهی به صورت سهام شرکت‌های دولتی در اختیار تامین اجتماعی قرار گیرد و اسناد آن نیز به نام این سازمان صادر شود و امیدواریم پس از بیش از ۷ ماه این اقدام عملیاتی شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران تاکید کرد: ضروری است که در تداوم اجرای متناسب سازی مستمری بازنشستگان دولت در پرداخت بدهی های خود به سازمان تامین اجتماعی اهتمام ویژه‌ای را داشته باشد.

امسال باید ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت باید به تامین اجتماعی پرداخت شود
این مقام مسئول در کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران بیان کرد: امسال نیز طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه قرار است که دولت ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند.

دهقان کیا بیان کرد: برای اجرایی شدن این مهم قرار است با تشکیل کمیته‌های مشخص شود که سهام کدام یک از شرکت ها و بنگاه های اقتصادی دولت به تامین اجتماعی واگذار شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران خاطر نشان کرد: پس از مشخص شدن شرکت‌های مورد نظر که باید سهام آنها به تامین اجتماعی واگذار شود، مراتب در کمیته اقتصادی دولت مورد بررسی قرار می گیرد تا در نهایت در جلسه هیات دولت در این خصوص تصمیم‌گیری شود.

به گفته دهقان کیا، حدس ما این است که این روند طولانی خواهد بود، اما امیدوارم دولت بتواند قبل از انتخابات بخش بدهی‌های خود را به سازمان تامین اجتماعی به صورت نقدی پرداخت کند.

باید سهام شرکت‌های سودده در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران بیان کرد: دولت در نظر دارد بدهی های خود را به صورت سهام پرداخت کند، لذا باید سهام شرکت‌های سودده در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.

وی اظهار داشت: تامین اجتماعی سال گذشته ۱۷ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی حقوق پرداخت کرد و برای پرداخت مابقی حقوق متناسب سازی بازنشستگان در سال جاری باید ۲۵ هزار میلیارد تومان پرداخت کند.

امسال تامین اجتماعی برای متناسب سازی مستمری ها باید ۵۲ هزار میلیارد تومان پرداخت کند
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران یادآورشد: با احتساب ۲۴ هزار میلیارد تومان متناسب‌سازی امسال جمع آن ۴۹ هزار میلیارد تومان می‌شود و با ۳ هزار میلیارد تومان برای سایر افزایش ها در مجموع ۵۲ هزار میلیارد تومان باید سازمان تامین اجتماعی به مستمری بگیران پرداخت کند.

دهقان کیا تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ هر ماه پرداخت مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ۴ هزار میلیارد تومان هزینه دارد و دولت با پرداخت به موقع بدهی‌های خود باید این سازمان را در پرداخت به موقع مستمری بازنشستگان یاری کند.

یک بازنشسته سازمان تامین اجتماعی با ۳۰ سال سابقه، که سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مستمری داشت، امسال حداقل بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می کند

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران با بیان اینکه امسال در دو مرحله مستمری بازنشستگان ۵۰ درصد افزایش یافته است، بیان کرد: یک بازنشسته این سازمان با ۳۰ سال سابقه، که سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان مستمری داشت، امسال حداقل بین ۴ میلیون و ۲۰۰ تا چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مستمری دریافت می کند.

دهقان کیا تاکید کرد: در حال حاضر متناسب سازی حقوق و مستمری بازنشستگان به طور متوسط بیش از ۴ هزار میلیارد تومان هر ماه هزینه بیشتری را به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می کند و انتظار داریم دولت نسبت به پرداخت بدهی های خود آنهم به صورت نقدی اقدام کند تا این سازمان با توجه به افزایش هزینه ها و قیمت ها در پرداخت مستمری جدید بازنشستگان در طول سال دچار مشکلاتی نشود.

کد خبر: ۹۰٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha