۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۱
آمادگی صندوق پژوهش برای حمایت از ایده‌های خلاق| گلستان ظرفیت‌های بی نظیری دارد
مدیرعامل صندوق پژوهش گلستان مطرح کرد؛

آمادگی صندوق پژوهش برای حمایت از ایده‌های خلاق| گلستان ظرفیت‌های بی نظیری دارد

گرگان- رضایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان از آمادگی این صندوق برای حمایت از ایده ها و صنایع خلاق خبرداد و گفت: گلستان ظرفیت‌های بی نظیری دارد که باید شناسایی شوند.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن دعوت از صاحبان ایده برای تجاری سازی و حمایت مالی اظهار کرد: یکی از موضوعات جدید که در دنیا و ایران بسیار مورد توجه گرفته، صنایع خلاق است که از ایده و فکر افراد بهره می گیرند.

وی با بیان این که در صنایع خلاق نیازی به مواد اولیه نیست، افزود: این صنایع، سرمایه اجتماعی هر کشور است و مدیران کشورهای مختلف تلاش دارند با حمایت ویژه از آن ها ضمن حفظ و احیاء سرمایه ها، این ایده ها را به سمت تجاری سازی، کسب درآمد و اقتصاد پایدار هدایت کنند.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان صنایع دستی، کشاورزی و آی تی را از زمینه های پرطرفدار و ایده حوزه صنایع خلاق اعلام و اظهار کرد: گلستان با توجه به تنوع اقلیمی و قومیتی ظرفیت های بسیاری برای پرورش و تجاری سازی خلاقیت ها دارد و ما هم آمادگی داریم این ایده ها را حمایت کنیم.

وی کشاورزی، صنایع دستی، موسیقی و آداب اقوام را یکی از ظرفیت های خوب گلستان دانست و گفت: ما در منطقه زیارت جاجیم بافی، در مناطق دیگر پارچه بافی، ابریشم بافی و عروسک بافی را داریم که هر کدام از این‌ها صنایع خلاق است.

رضایی با بیان این که بخشی از صنایع خلاق هم حوزه آی تی است، توضیح داد: ممکن از ایده های حوزه های دیگر با بخش فناوری و آی تی ترکیب شود و خلاقیت ایجاد کند.

درآمد پایدار روستاها با ظرفیت صنایع خلاق
وی صنایع خلاق را یکی از زمینه های توسعه پایدار روستایی اعلام و تاکید کرد: ظرفیت های بی نظیر روستاهای گلستان این پتانسیل را دارند تا با حمایت، تجاری سازی و برند سازی به درآمدهای پایدار برای روستاییان برسد و علاوه بر تقویت اقتصاد محلی شاهد بازگشت از شهرها به روستاها باشیم.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان تقویت اقتصاد روستایی را کمک بزرگی برای تقویت اقتصاد استان دانست و یادآور شد: بخش زیادی از جمعیت گلستان ساکن روستاها هستند و توسعه و حمایت این بخش می تواند تاثیر زیادی در رشد استان داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه بسته بندی، کیفیت، رشد محصول و برندسازی اگر اتفاق خوبی رخ دهد کمک به توسعه پایدار است.

رضایی گفت: دستگاه های متولی مشغول فعالیت هستند و ما هم در صندوق پژوهش و فناوری، مانند شرکتهای دانش بنیان به صنایع خلاق هم خدمات مالی می دهیم.

وی ادامه داد: شرکت های خلاق به عنوان دانش بنیان نوع سه هم معرفی شده اند و سازو کار این مسیر به پارک ها هم اعلام شده است.

وی با انتقاد از این که تعداد شرکت های خلاق در گلستان کم است، اظهار کرد: با توجه به نگرش معاونت علمی ریاست محترم جمهور و اهمیت این حوزه، اگر علاقه مندانی در این بخش باشند که قطعا افراد زیادی داریم، ما حمایت خواهیم کرد.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان یکی از ظرفیت های قابل برنامه ریزی و تجاری سازی استان را فرش ترکمن اعلام و بیان کرد: این صنعت ما مثال زدنی است و صادرات خوبی دارد اما این محصول بدون برند بومی و با نام بازرگانان صادر می شود که سودی برای استان ندارد.

رضایی در پاسخ به این سوال که روند شناسایی و حمایت از ایده ها چگونه است، توضیح داد: در استان ها کارگزارانی تعریف شده اند تا افراد به این مراکز مراجعه کنند و ثبت و حمایت شوند؛ البته امکان ثبت اینترنتی هم دارد که حداکثر طی دو ماه ارزیابی و داوری می شوند.

کد خبر: ۹۰٬۰۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha