۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱
توافق با سازمان برنامه درباره اولویتهای پرداختی از محل تبصره ۱۴| حقوق و کالاهای اساسی در اولویت
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه مجلس خبر داد

توافق با سازمان برنامه درباره اولویتهای پرداختی از محل تبصره ۱۴| حقوق و کالاهای اساسی در اولویت

میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: با توجه به عدم حصول منابع دو ماه سال جاری به صورت کامل مقرر شد براساس اولویت ها حقوق و اعتبار کالاهای اساسی پرداخت شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، با اشاره به نشست امروز این کمیسیون، گفت: این جلسه با حضور پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و حاجتی رئیس سازمان هدفمندی یارانه ها برای بررسی گزارش عملکرد منابع و مصارف سال ۱۳۹۹ هدفمندسازی یارانه ها و میزان درآمدهای وصولی سال جاری و نحوه تخصیص منابع به مصارف مندرج در قانون با توجه به میزان تحقق آن برگزار شد.

وی ادامه داد: بررسی میزان تحقق درآمدهای مربوط به تبصره ۱۴ و هدفمندسازی یارانه ها یکی از مباحث مهم در جلسه امروز بود زیرا این تبصره درباره رسیدگی به اقشار محروم و مستضعف و هدفمندی یارانه ها است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به گزارش سازمان برنامه و بودجه درآمدهای پیش بینی شده برای ۲ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به طور کامل به دست نیامده که البته این موضوع طبیعی است و هیچ گاه به طور کامل وصول نمی شود و بعد در ماه های بعد جبران خواهد شد.

میرتاج الدینی اظهار کرد: بخشی از درآمدهای بودجه از محل فروش منابع نفتی بوده و ارز حاصله در اختیار بانک مرکزی قرار می گیرد که حدود یک و نیم میلیارد دلار از سال گذشته درآمد حاصل از فروش منابع نفتی بوده است. بانک مرکزی براساس سیاست های خود ارز را به تدریج در بازار تزریق کرده و آن را تبدیل به ریال می کند تا منابع حاصله را به سازمان هدفمندی یارانه ها منتقل کند.

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: در این نشست به توافق رسیدیم که سازمان هدفمندی یارانه ها و سازمان برنامه و بودجه تا زمان حصول منابع کامل، اولویت بندی لازم را انجام دهد و پرداخت حقوق اقشار مستمری بگیر، بهزیستی، کمیته امداد و اعتبار کالاهای اساسی و گندم را به طور کامل پرداخت کند و نسبت به سایر موارد در تبصره ۱۴ در ماه های بعد و پس از حصول منابع کامل جبران کند.

وی اظهار کرد: مقرر شد در جلسات آینده سازمان هدفمندی یارانه ها گزارشات کامل تری را ارائه و تصمیم گیری های لازم انجام شود.

کد خبر: ۹۰٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha