۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
دستورالعمل‌های غیر کارشناسی به بازار سرمایه لطمه می‌زند
کارشناس بازار سرمایه:

دستورالعمل‌های غیر کارشناسی به بازار سرمایه لطمه می‌زند

احمدزاده، کارشناس بازار سرمایه گفت: برای تغییر قوانین در بازار سرمایه حتما باید اقدامات کارشناسی صورت گیرد، زیرا دستورالعمل‌های جدید و غیر کارشناسی، به بورس لطمه می‌زند.

به گزارش بازار، محمدعلی احمدزاده، درباره ریزش‌های اخیر بازار سرمایه افزود: بسیاری از سهامی که در بازار وجود دارد سهم‌های بنیادی هستند و در سال‌های آینده، سودآور خواهند بود.

وی اضافه کرد: شرکت‌های کوچک بازار سرمایه، اگر چه سهم اندکی در بازار دارند، اما سهام این شرکت‌ها حباب بسیاری در بازار دارند و با افت زیادی، روبر شدند.

وی تصریح کرد: آنچه امروز در بازار اتفاق افتاده، حاصل رفتارهای هیجانی در بازار است که همین موضوع باعث خروج نقدینگی از بازار سرمایه می‌شود.

احمدزاده ادامه داد: با توجه به اینکه بیش از ۹۰ درصد شرکت‌ها از لحاظ وزنی نسبت به سایر بازارهای موازی وضعیت بهتری دارند، اما به دلیل بی اعتمادی سهامداران، سهام ارزنده فروخته می‌شود این یعنی هیجان به قدری در بازار زیاد است که مردم ترجیح می‌دهند از بورس خارج شوند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: ترس سهامداران در بازار سرمایه به دلایل مختلفی است در گذشته بدلیل موضع گیری‌ها و تصمیم‌های سه قوه، سهامداران به بازار بی اعتمادی شدند و اکنون نیز بدلیل انتخابات، مردم نگران دارایی‌های خود هستند و شعارهای که بسیاری از داوطلبان ریاست جمهوری در باره بورس می‌دهند نیز تاثیر خود را در بازار می‌گذارد.

وی افزود: در بازار سرمایه علاوه بر ۵۰ میلیون سهامدار عدالت، بیش از ۱۰ میلیون نفر به صورت مستقیم سرمایه گذاری کردند که بحث‌هایی درباره بازار سرمایه، باعث شده این سهامداران از بازار خارح شوند.

وی با بیان اینکه دولت نقش انکارناپذیری در بورس دارد گفت: دولت متولی بازار سرمایه است و مدیران را دولت تعیین می‌کند همین موضوغ یعنی خروج و ورود مدیران، در بازار تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: بازار سرمایه هر روز شاهد تصویب مقررات جدیدی است و این مقررات بدون تامین زیر ساخت‌های لازم، باعث بی ثباتی در بازار می‌شود، اما اگر زیرساخت‌ها صورت گیرد در زمان مناسب مقررات جدید کار گشا خواهد بود.

احمد زاده افزود: بازار سرمایه دماسنج اقتصاد است و امروزه هر بحثی در مورد بازار سرمایه صورت می‌گیرد باعث نا امیدی سهامداران می‌شود.

وی با بیان اینکه بورس تنها بازاری است که تورم ندارد تصریح کرد: تورم در بازارهای مسکن، خودرو و طلا وجود دارد، اما بازار سرمایه بدینگونه نیست و برای اینکه سهامداران بتوانند از این بازار به خوبی منفعت کسب کنند باید به سمت سرمایه گذاری غیر مستقیم هدایت شوند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: باید برای تغییر قانون در بازار سرمایه حتما اقدامات کارشناسی صورت گیرد، زیرا دستورالعمل‌های غیر کارشناسی به بازار صدمه وارد می‌کند.

وی در پایان افزود: تا ریشه بی اعتمادی در بازار حل نشود بازار همچنان به ریزش‌های خود ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۹۰٬۰۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha