۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۸
لزوم برخورد قاطع با عوامل مصارف غیر قانونی برق
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد

لزوم برخورد قاطع با عوامل مصارف غیر قانونی برق

شریعتی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: در جلساتی که با وزیر نیرو داشتیم تاکید شد که باید جلوی مصارف غیر قانونی برق گرفته شود و با عوامل مصارف غیر قانونی برخورد قاطع شود.

به گزارش بازار، مالک شریعتی با اشاره به قطعی‌های اخیر برق افزود: متأسفانه مشکلات بلندمدتی که در نتیجه کم کاری‌های گذشته در زمینه برق صورت گرفته است، قابل جبران نیست، اما می‌شود با برخی از اقدامات کوتاه مدت تا حدی آن را جبران کرد.

وی گفت: افزایش ظرفیت تولید پراکنده برق در کشور و توسعه برق تجدیدپذیر از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در کوتاه مدت بخشی از مشکلات ناشی از قطعی برق را جبران کند.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: ما یک بازار خاموشی در کشور نیاز داریم که اگر از خاموشی‌ها بخشی از جامعه متضرر شوند، آن‌ها خاموشی خود را به کسانی بفروشند که نیاز به انرژی دارند که بتواند برای افراد که دچار قطعی برق می‌شود، صرفه اقتصادی داشته باشد.

شریعتی همچنین بر کنترل و نظارت بر توزیع برق در کشور و اطلاع رسانی درست به مردم تاکید کرد و گفت: اگر قرار است بخش‌هایی از جامعه با خاموشی مواجه شوند، حتماً برای این که مردم بتوانند برنامه ریزی داشته باشند باید چه در بخش خانگی و چه در بخش صنعتی با اطلاع قبلی صورت گیرد تا آسیبی به تجهیزات مردم وارد نشود. وی تصریح کرد: در کوتاه مدت برای جلوگیری از قطعی برق باید مصرف دستگاه‌های دولتی و مصارف عمومی کنترل شود، دولت در این زمینه می‌تواند از خود شروع کند.

شریعتی همچنین گفت: تولید پراکنده برق را بیشتر تقویت و ترویج کنیم و بهینه سازی الگوی مصرف برق را در دستور کار قرار دهیم.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس افزود: متأسفانه کم کاری‌های گذشته بلندمدت را نمی‌تواند دولت در کوتاه مدت جبران کند، اما باید تدبیری برای کوتاه مدت اندیشیده شود.

کد خبر: ۹۰٬۰۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha