۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
در زمان نوسان شدید بازار رمزارز چه کاری را انجام دهیم؟
بازار بررسی می‌کند؛

در زمان نوسان شدید بازار رمزارز چه کاری را انجام دهیم؟

زمان ریزش و نوسان شدید بازار باید استراتژی های مختلفی را برای حفظ سرمایه رعایت کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، بازار رمزارز مدتی است دچار ریزش سنگینی شده و هر روز حمایتهای بیشتری را به سمت پایین می شکند، در این بازار اگر دارای رمزارز جداگانه با ماهیت کیف پول هستید می توانید ذخیره سود کرده و در زمان مناسب وارد شوید، اما اگر با ماهیت معامله گری این بازار را بررسی می کنید، چند نکته را در زمان نوسان شدید باید در نظر بگیرید.

نوسان چیست؟
به تغییرات قیمتی یک دارایی در طی بازه زمانی نوسان گفته می شود که با در نظر گرفتن انحراف استاندارد یا واریانس تغییرات قیمت در مدت زمان مشخص اندازه گیری می شود.

نوسانات میزان شدت حرکت بازارها را اندازه گیری می کند و فضای بی ثبات بازار را ناشی از عوامل تاثیرگذار مثبت و منفی به وجود می آورد.در اینجا چند نکته وجود دارد که میتوانید در حین نواسانات انجام دهید.

۱. تمرکز معامله گری خود را بدست آورید
آرامش خود را حفظ کنید و ادامه دهید. یکی از مخرب ترین راه برای مقابله با سطح پرنوسان بازار، اضطراب بیش از حد می باشد.به یاد داشته باشید که درمسیر نوسانات، حفظ ذهنیت متمرکز و کنترل احساسات، شما را از اهمیت بیشتری برخوردار می کند.
در مواقع سردرگمی قیمت و حرکت های ناگهانی بازار، بر روی استراتژی معاملاتی خود تمرکز کنید.این می تواند به شما کمک کند تا در تحلیل سناریوهای جدیدی که به وجود می آید، تصمیمات واضح تری بگیرید و موقعیت های خود را متناسب با آن تنظیم کنید.


۲. استاپ و تارگت خود را مشخص کنید
حدضررهای نزدیک به نقطه ورود در یک فضای بی ثبات ممکن است زیان های زیادی به همراه داشته باشد. قیمت می تواند پس از ورود شما به سرعت خود را به این سطوح برساند و این بسیار نا امیدکننده است.برای اینکه چقدر فضا می توانید برای حدضرر و سود تعیین کنید، بهتر است بر اساس میزان تغییرات قیمت در یک بازه مشخص شروع کنید. برای این کار لازم است محدوده حمایتی و مقاومتی دقیق را با چند ابزار مختلف اعم از کانال، خطوط سطحی، خطوط فیبوناچی، مقاومت تاریخی و ... به دست بیاورید.

۳. هیج نکنید
در زمان نوسان از انجام هیج( پوزیشن سل و بای به صورت هم زمان) استفاده نکنید، این کار فقط می تواند ضرر شما را سنگین تر و پول شما را در عرض یک روز نابود کند.

۴. با حجم بالا معامله نکنید
یکی از مواردی که باید رعایت کنید با حداقل حجم معاملات است این نوع معامله می تواند شما را از زیان احتمالی در امان نگه دارد.

کد خبر: ۹۰٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha