۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۸
ولوو کراس اورر ایمن معرفی کرد
نگاهی به ایکس سی ۴۰

ولوو کراس اورر ایمن معرفی کرد

گروه خودروسازی ولوو سال ۲۰۱۷ محصول XC۴۰ را به بازارهای جهانی معرفی کرد، این محصول با پلت‌فرم هیبریدی قدرت ۱۷۷ اسب بخاری و لقب ایمن‌ترین محصول را یدک می‌کند.

بازار؛ گروه خودرو: در سال ۲۰۱۷ شرکت خودروسازی ولوو محصول جمع جور خود در کلاس اس یو وی یعنی XC۴۰ به بازارهای جهانی معرفی کرد. XC۴۰ برای تکمیل کردن سبد محصولات این خودروساز سوئدی و تصاحب بیشتر بازار هیبریدی طراحی و تولید شد. این اس‌یووی کراس‌اوور لوکس سایز کوچک با زبان طراحی جدید ولوو شکل گرفته است. استایل این خودرو باتوجه به خطوط تیز، فرم و سطوح تخت روی بدنه کاراکتری نافذ و اسپرت دارد.
پروفیل خودرو با رینگ‌های ۲۰ اینچی و تناسبات عالی بدنه جذاب به نظر می‌رسد. زاویه بیشتر ستون A و زاویه خمیده ستون C و انحنای در صندوق بدنه خوش فرمی را ایجاد کرده است. اما دو رنگ بودن بدنه و سقف جلب توجه می‌کند. چهره خودرو با چراغ‌های به گرافیک چکش Thor خطوط تیز روی کاپوت و جلوپنجره شش ضلعی تهاجمی به نظر می‌رسد. در نمای عقب چراغ‌های به فرم L با گرافیک LED و حجم‌پردازی صریح نمای زیبا از یک اس‌یووی کراس‌اوور سایز کوچک را به نمایش می‌گذارد.
کابین این محصول سوئدی دلنشین و زیبا است. زیرا چیدمان و مواد به کار رفته با سقف بزرگ پانوراما این حس را به خوبی تداعی می‌کند. مجموعه پشت آمپر ۱۰.۱ اینچی با نمایشگر ۹اینچی عمودی کنسول میانی با قابلیت اتصال به اندروید اتو و اپل کارپلی فضای مدرنی را فراهم کرده است. طراحی صندلی‌های ارگونومی به راحتی بیشتر سرنشینان می‌افزاید. فاصله محوری ۲۷۰۲میلی‌متری، طول ۴۴۲۵میلی‌متری و عرض ۲۰۳۴میلی‌متری فضای مناسب برای سرنشینان را به ارمغان آورده است.
باتوجه به ابعاد بدنه فضای بار به ۴۶۰لیتر نیز رسیده است. زیر کاپوت این کوچولوی جذاب سوئدی یک موتور سه‌سیلندر توربوشارژ قرار گرفته است. این موتور سه سیلندر بنزینی موسوم به B۳۱۵۴T۵ است. این پیشرانه ۱.۵لیتری مجهزبه توربوشارژ و با هماهنگی موتورالکتریکی حداکثر به صورت ترکیبی ۱۷۷اسب‌بخار قدرت و ۲۶۵نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. ۶۰کیلووات(۸۰اسب‌بخار) قدرت و ۱۶۰نیوتون‌متر گشتاور توسط موتورالکتریکی ایجاد می‌شود.
هر دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی قدرت را به واسطه گیربکس۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک به چرخ‌های جلو می‌رسانند. نصب گیربکس ۷سرعته دوکلاچه اتوماتیک تنها به منظور تسریع بخشیدن شتاب است. زیرا XC۴۰ تنها ۷.۳ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به ۱۰۰کیلومتر برساعت برسد. البته این شتاب قابل قبول را باید به سازه بدنه آلومینیومی و مجموع وزن ۱۷۶۰کیلوگرمی دانست. زیرا سازه بدنه با مواد آلومینیوم کاهش وزن چشمگیری به وجود آورده است.
از سوی دیگر مهندسان ولوو برای تامین انرژی الکتریکی این کراس‌اوور اس‌یووی لوکس کامپکت از باتری‌های لیتیوم-یونی به ظرفیت ۱۰.۷کیلووات‌ساعتی استفاده کرده‌اند. باتوجه به باتری لیتیوم-یونی و مدیریت هوشمند انرژی الکتریکی XC۴۰ به صورت کامل الکتریکی با یکبار شارژ حداکثر تا ۴۵کیلومتر را می‌تواند بپماید. بر اساس ادعای ولوو این کراس‌اوور اس‌یووی لاکچری کامپکت در هر صد کیلومتر تنها ۲.۲لیتر بنزین مصرف می‌کند. همچنین باک سوخت بنزین این خودرو ۴۸ لیتر است. طبق بررسی‌ها با یکبار سوخت‌گیری و البته شارژ بودن باتری‌ها حداکثر می‌توان تا ۸۰۰کیلومتر را طی کرد.
از سوی دیگر برای راحتی بیشتر سرنشینان از سیستم تعلیق پنوماتیکی استفاده شده است. این سیستم تعلیق با کنترل الکترونیکی عملکرد بهتری دارد. به صورت کلی سه حالت ارتفاع زیاد، ارتفاع نسبی و ارتفاع کم برای تنظیم سیستم تعلیق تعریف شده است. هرچند که سیستم کنترل دینامیکی ولوو به خوبی با سیستم تعلیق هماهنگ شده تا ایمنی خودرو را در سطح بالایی نگه دارد. از مهم‌ترین آپشن‌های XC۴۰ می‌توان به سیستم‌های چون کمکی رانندگی در اتوبان، کمکی پارک هوشمند، دوربین ۳۶۰درجه، دوربین دید عقب، سیستم فوق پیشرفته پیشگیری از برخورد، کروز کنترل هوشمند، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم پایش نقاط کور با شناسایی عابران پیاده و سیستم حفظ مسیر خطوط و... اشاره کرد.

کد خبر: ۹۰٬۰۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha