۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۷
زراعت چوب امسال در سطح ۱۱۰۰ هکتار در گلستان اجرا می شود
رییس جنگلکاری و پارک‌های جنگلی منابع طبیعی گلستان:

زراعت چوب امسال در سطح ۱۱۰۰ هکتار در گلستان اجرا می شود

گرگان- نیکویی، رییس اداره جنگلکاری و پارک های جنگلی منابع طبیعی گلستان از اجرای ۱۱۰۰ هکتار زراعت چوب در گلستان برای سال جاری خبر داد.

علی اصغر نیکویی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال گذشته ۳۸۲ هزار اصله نهال صنوبر و اکالیپتوس در بین متقاضیان کاشت زراعت چوب به صورت رایگان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه سه کارخانه فرآوری چوب در گرگان و گنبدکاووس وجود دارد، ادامه داد: نیاز سالانه کارخانه های چوب استان ۵۰۰ هزار مترمکعب چوب است.

نیکویی با اشاره به اینکه امسال قیمت هر متر مکعب چوب دو میلیون تومان است، تصریح کرد: هر هکتار زراعت چوب بعد از یک دوره پنج ساله، سالانه در حدود ۲۵ متر مکعب بسته به نوع گونه چوب تولید می کند.

رییس اداره جنگلکاری و پارک های جنگلی منابع طبیعی گلستان افزود: در نظر داریم در سال جاری به صورت پیمانکاری و مشارکتی زراعت چوب را با اولویت در زمین های زراعی در بین کشاورزان ترویج کنیم.

نیکویی با بیان اینکه می توان برای زراعت چوب از آب‌های نامتعارف آب و فاضلاب استفاده کرد، ادامه داد: توصیه می گردد کشاورزان در حاشیه زمین های زراعی با هدف سود آوری، جلوگیری از گرد و غبار و باد شکن به خصوص در اراضی شمال گلستان در حاشیه و پیرامون زمین های کشاورزی اقدام به کشت درخت کنند.

کد خبر: ۸۹٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha