۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۱
بسیاری از سهم ها به حد ارزندگی بی سابقه ای رسیده اند
استراتژی روزانه در گفتگو با کارشناس؛

بسیاری از سهم ها به حد ارزندگی بی سابقه ای رسیده اند

یک کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر نبودن پول قدرتمند در بازار مطرح کرد: سهامداران خرد و بی‌تجربه هر رشدی را فرصتی برای خروج از بازار می‌دانند.

بازار؛ گروه بورس: در جریان معاملات دیروز، بازار سرمایه در کل باز هم روی دور سقوط افتاده بود و از اوایل معاملات با شیب تندی سقوط کرد تا روند منفی بازار همچنان بر بازار حاکم باشد و اکثر سهم‌ها به طور قابل ملاحظه‌ای افت قیمت داشتند. کارشناسان بازار سرمایه بر این عقیده‌اند که زمانی که باید فکری به حال بازار سرمایه می‌شد، این اتفاق نیفتاد و سهم‌های جاندار و بنیادی بازار اکثراً افت کردند و خالی از نقدینگی شدند. همین مسئله ترسی در دل سهامداران به وجود آورده است که دیگر رغبتی به خرید سهام از خود نشان نمی‌دهند.

مهدی احمدی، کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در رابطه با علت افت بازار دیروز اظهار کرد: عمده‌ترین دلیل افت بازار در روزهای جاری این است که پول قدرتمندی وارد بازار نمی‌شود و سهامداران خرد هر سبز شدن و همچنین، رشد در سهام را فرصتی برای خروج از بازار می‌دانند یعنی سهامداران به فکر این هستند که بیش از این، در بازار ضرر نکنند.

وی در ادامه تصریح کرد: برخی از سهامداران که از قدیم در این بازار سهام خریداری کرده بودند، در بازار مانده‌اند و به دلیل اینکه اکثر سهم‌ها ارزنده هستند، با هر نقدینگی حاضر به خرید سهام هستند، اما آن دسته از سهامداران خرد که در این بازار بی‌تجربه هستند، رشدهای یکی دو روزه بورس را فرصتی برای خروج از بازار می‌بینند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه در سه ماه گذشته فقط شاهد خروج سرمایه از بازار بوده‌ایم، گفت: تنها سهامی که توانست نقدینگی جذب کند، سهم‌های منسوجات بود و اکثر سهم‌هایی که در بازار هستند، این روزها فقط شاهد خروج سرمایه‌اند، اما مثبت شدن امروز گروه منسوجات به این دلیل بود که این سهام مدت‌ها منفی بود و به میزانی منفی بود که همه معترض شده بودند و خبر خاصی در این گروه شنیده نشده بود.

احمدی افزود: این روزها وضعیت بازار زیاد قابل توجه نیست و حتی پیش‌بینی می‌شد که به دلیل ریزش شدید رمزارزها در هفته گذشته، باز هم عده‌ای سرمایه خود را به بورس بازگردانند، ولی از آنجا که هیچ امیدی نسبت به این بازار ندارند و برخی از سرمایه‌گذاران ترجیح دادند که سرمایه خود را نقد نگه دارند و آن را وارد بازار سرمایه نکنند و این در صورتی است که عمده سهم‌های بازار ارزنده هستند یعنی سهم‌هایی مانند خودرویی و پتروشیمی به حدی از ارزندگی رسیده‌اند که پیش از این بی‌سابقه است.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه امیدواری‌ها نسبت به این بازار از دست رفته است و پول قدرتمندی وارد بازار نشده است، هنوز همه سهم‌ها متوقف هستند و بانکی‌ها ارزنده‌ترین سهام در بازار محسوب می‌شوند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان خاطرنشان کرد: بازار فردا هم مانند امروز پیش خواهد رفت و هیچ تفاوتی با امروز نخواهد داشت مگر اینکه خبری تأثیرگذار در زمان بعد از ظهر منتشر شود که بعید است این روزها خبر ویژه‌تری جز دعواهای انتخاباتی منتشر شود.

کد خبر: ۸۹٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha