۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
راهبری برنامه احیا واحدهای راکد به شهرک‌های صنعتی واگذار شده است
معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

راهبری برنامه احیا واحدهای راکد به شهرک‌های صنعتی واگذار شده است

زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: راهبری و پیگیری پروژه احیا واحدهای راکد به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران محول شد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سعید زرندی در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت، مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: امسال در برنامه، برای ۲ هزار واحد تعطیل برنامه ریزی کرده‌ایم که به چرخه تولید بازگردند که از این تعداد هزار و ۶۰۰ واحد داخل شهرک‌های و ۴۰۰ واحد بیرون شهرک‌ها هدف‌گذاری شده است.

معاون طرح و برنامه‌ریزی افزود: با توجه به عملکرد مناسب سال گذشته سازمان، امسال احیا واحدهای راکد در داخل و خارج از شهرک‌ها به این سازمان محول شد.

تشکیل کمیته تخصصی جهت تسریع احیای واحدهای راکد
معاون طرح و برنامه از تشکیل کمیته‌ای در همین زمینه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف اجرایی و نظارتی به منظور تسریع و افزایش دقت در روند احیا واحدهای راکد خبر داد و تصریح کرد: طرح های نیمه تمام راکد یکی از موضوعاتی که در سال جاری برای آن برنامه ریزی و آن را دنبال می‌کنیم؛ که یا خود سرمایه گذار را کمک و ترغیب به اتمام طرح کند و یا سرمایه گذار جدیدی برای آن بیاوریم.

وی در توضیحات بیشتر گفت: هر سرمایه گذار جدیدی که درخواست جواز تاسیس کند، لیست واحدهای تعطیل و یا طرح های نیمه تمام را در اختیارش می گذاریم که اول از این طرح ها استفاده کند

افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی با اجرای طرح تولید بدون کارخانه
معاون طرح و برنامه وزارت صمت، افزایش ظرفیت واحدهای موجود را از دیگر برنامه‌های و اقدامات وزارت متبوع خود عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر از ۲۷ صنعت، ۱۳ صنعت با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند که باید این ظرفیت‌ها را افزایش داد.

زرندی در ادامه صحبت‌های خود به موضوع  تولید بدون کارخانه اشاره کرد و آن را از جمله طرح‌های استفاده از ظرفیت های خالی واحدهای تولیدی در سال جاری دانست که در سال جاری در حال اجراست.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای طرح ادغام و اکتساب واحدهای تولیدی خبر داد و در ادامه اظهار داشت : بسته پشتیبانی و مانع زدایی از تولید در دبیرخانه ستاد اقتصادی دولت با نظر دستگاه‌های مختلف بررسی و نهایی شد و امیدواریم به زودی در این ستاد نیز به تایید نهایی برسد.

کد خبر: ۸۹٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha