۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲
 هلو وشلیل مازندران روانه بازار کشورهای همسایه می‌شود
مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران:

هلو وشلیل مازندران روانه بازار کشورهای همسایه می‌شود

ساری- ایزدی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران، با بیان اینکه استان در تولید هلو و شلیل پیشتاز است، گفت: صادرات هلو و شلیل از استان به کشورهای همسایه انجام می‌شود.

هادی ایزدی در گفتگو با خبرنگار بازار به پیشتازی استان مازندران در تولید میوه‌های هلو و شلیل خبر داد و گفت: خردادماه، برداشت این محصولات سیاه ریشه و باغی در استان اوج می گیرد.

وی با اظهار اینکه سال گذشته صادرات گسترده هلو و شلیل به کشورهای همسایه آغاز شد و کلید و خورده است، افزود: پیش بینی می شود امسال نیز بتوانیم صادرات خوبی را داشته باشیم.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از باغداران خواست تا نسبت به رعایت اصول فنی در داشت، استفاده از عناصر غذایی، محلول پاشی ها، اصول برداشت و پس ازبرداشت مدنظر قرار دهند، ادامه داد: این محصول پس از برداشت باید به انبارهای خنک منتقل شوند.

ایزدی یادآور شد: در روش های سنتی، میادین امکان برودتی و سردخانه ای نداشتتند و خودروهای حامل هلو و شلیل مدت ها زیر آفتاب باقی می ماند و این عامل سبب افت کیفیت میوه ها می شد.

وی با اشاره به راه اندازی پایانه های صادراتی، از باغداران خواست پس از برداشت، میوه را به سردخانه ها منتقل کنند تا در فرصت مناسب، میوه به بازارهای دوردست و همسایه صادر شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: هفت هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات استان به کشت هلو و شلیل اختصاص دارد و سالانه ۲۰۰ هزار تن محصول از آن برداشت می شود.

کد خبر: ۸۹٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha