۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
۱۳.۵ میلیون تردد در جاده‌های استان همدان ثبت شد
اردیبهشت ماه امسال؛

۱۳.۵ میلیون تردد در جاده‌های استان همدان ثبت شد

همدان - صادقی راد، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از ثبت ۱۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۳۰۰ تردد در جاده‌های این استان در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

صفر صادقی راد در گفتگو با خبرنگار بازار از ثبت ۱۳ میلیون و ۵۷۷ هزار و ۳۰۰ تردد در جاده‌های این استان در اردیبهشت ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: این تعداد تردد از طریق ۷۴ دستگاه ترددشمار در راه‌های استان همدان ثبت شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان افزود: این آمار نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد کاهش داشته است.

صادقی راد ادامه داد: در این ایام پرترددترین محور استان همدان در ساعت اوج  محور همدان - سه راهی بهار با رقم ۸۷۷ هزار و ۴۰۰ مورد تردد بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در ادامه بر رعایت سرعت مجاز، پرهیز از تردد در زمان خستگی، توجه به علائم جاده‌ای و رعایت اصول رانندگی از طریق کاربران جاده‌ای تأکید کرد و گفت: عامل انسانی بعنوان عامل هوشمند در ترافیک، نقش موثری در تصادفات جاده ای دارد.

صفر صادقی راد همچنین با تأکید بر اینکه افزایش ایمنی راه ها باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: رسانه باید در راستای آگاهی بخشی به جامعه فرهنگ سازی کرده و تولید محتوای مناسب داشته باشد.

وی با بیان اینکه توجه به ایمنی راه‌ها زمینه امنیت و رفاه شهروندان و مسافران را فراهم می‌کند، افزود: باید تلاش شود با اقدامات مناسب ایمنی راه‌ها افزایش و عوامل خطر ساز کاهش یابد.

مدیرکل راهداری استان همدان با تأکید بر شناسایی نقاط حادثه خیز و تلاش برای رفع و اصلاح این نقاط، یادآور شد: بهره گیری از سامانه های هوشمند نیز برای کاهش تصادفات و ارتقای سطح ایمنی راه‌ها تأثیر گذار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه امروز نیازمند برنامه ریزی عملی برای کاهش رفتارهای پر خطر هستیم، تأکید کرد: آموزش عابران پیاده با نحوه تردد در معابر، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسواران، رعایت نکات ایمنی هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌ها، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات از جمله مواردی است که باید نسبت به آن توجه بیشتری شود.

صادقی راد با اشاره به اینکه عامل انسانی در تصادفات سهم قابل توجهی دارد، بیان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی از مهم‌ترین عوامل بروز حوادث رانندگی هستند

کد خبر: ۸۹٬۹۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha