۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹
پوشش ۹۲ درصدی تلفن همراه و اینترنت در جاده‌های اردبیل 
مدیرکل ارتباطات اردبیل خبر داد؛

پوشش ۹۲ درصدی تلفن همراه و اینترنت در جاده‌های اردبیل 

اردبیل- رزمی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل گفت: ۹۲ درصد جاده‌های استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت بهره‌مند هستند.

بهروز رزمی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال‌های اخیر راه‌اندازی ۲۴۰ سایت ارتباطی و دکل مخابراتی در مناطق مختلف اردبیل هدف‌گذاری شده بود که ۸۰ سایت در سال گذشته اجرایی شده و مابقی راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی در سال جاری و همچنین سال آینده انجام خواهد شد.

وی به عملیاتی شدن ۴۲ پروژه ارتباطی و فناورانه در نیمه اول ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی سایت‌های ارتباطی، توسعه فیبر نوری، پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار و همچنین استفاده از نسل جدید اینترنت در مناطق مختلف استان جز طرح‌های اجرایی در نیمه اول امسال است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر شرکت‌های مختلف اعم از مخابرات، ایرانسل، رایتل و... خدمات ارتباطی و اینترنتی ارائه می‌کنند، تصریح کرد: با تعرفه مشخص و مصوب در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی این بسته‌های اینترنتی ارائه می‌شود و هیچ شرکتی حق ندارد بالاتر از قیمت مصوب اینترنت به مردم ارائه کند.

رزمی افزود: در یک سال اخیر هیچ یک از شرکت‌های ارائه‌کننده بسته‌های اینترنتی تخلفی را که به ما گزارش شود، انجام ندادند هر چند که در سال‌های گذشته برخی از شرکت‌ها تخلفاتی را انجام داده و در زمینه کم فروشی پرونده آنها به مراکز نظارتی و دستگاه‌های ذیربط ارسال شده بود.

وی به طول جاده‌های اصلی استان اردبیل به میزان یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر اشاره کرد و ادامه داد: هدف‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پوشش جاده‌های اصلی برای اینترنت و تلفن همراه است و ما تعهدی در زمینه جاده‌های فرعی، روستایی و بین مزارع نداریم.

رزمی به کارنامه سال ۹۹ اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت:‌ در سال گذشته و به ارزش ۲۲۲ میلیارد ریال طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی اعم از ۸۹ سایت تلفن همراه اول، ۱۶ سایت ایرانسل و سه سایت رایتل به بهره‌برداری رسید و ۱۱ سایت نیز به همت اپراتور هایلی آماده افتتاح شد.

وی بزرگترین طرح اجرا شده در سال گذشته را در کمتر از چهار ماه اتصال بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ مدرسه روستایی و شهری استان به شبکه ملی ارتباطات اعلام کرد و افزود: در این مدارس مودم رایگان و اینترنت پرسرعت برای معلمان و دانش‌آموزان ارائه شد تا بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

رزمی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تنها در تعداد محدودی از روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار مشکلاتی را در ارتباط دانش‌آموزان و بهره‌مندی از شبکه شاد برای تحصیل روبه‌رو هستیم که در بخشی از این روستاها فعالیت‌های تکمیل زیرساخت‌ها آغاز شده و امیدواریم تا اول مهرماه مشکلات احتمالی را رفع کنیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اردبیل به آمادگی این اداره کل برای ارائه خدمات سریع در بستر الکترونیکی در روز رأی‌گیری انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: در این زمینه در بیش از یک‌هزار و ۸۰۰ آبادی و روستا شعب به سیستم یو. اچ. سی مجهز می‌شوند تا امکان احراز هویت اشخاص به صورت اینترنتی و الکترونیکی فراهم آید.

کد خبر: ۸۹٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha