۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
۴۵۰ هزار خودرو توسط واسطه ها در کشور انبار شده اند
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

۴۵۰ هزار خودرو توسط واسطه ها در کشور انبار شده اند

کاشان- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه ۴۵۰ هزار خودرو در کشور توسط واسطه ها انبار شده است، گفت: این خودروها با وجود اینکه کارت گارانتی آنها گذشته است ولی در انبارها وجود دارند.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا رزم حسینی عصر شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه مسئولیت اجتماعی در قالب معین طرح های اقتصاد مقاومتی که در محل شرکت سایپا کاشان برگزار شد، اظهار داشت: در طول سه سال و نیم گذشته شدیدترین تحریم ها از طرف استکبار جهانی بر ایران تحمیل شد که بخش صنعت در اثر این تحریم ها مشکلات زیادی را تحمل کرد.

وی با بیان اینکه این تحریم ها باعث نشد که فعالین بخش های مختلف اقتصادی کار خود را متوقف کنند، ابراز داشت: در زمینه تجارت خارجی هم در حوزه صادرات و هم حوزه واردات کشور ما دارای یک آهنگ توسعه پیوسته ای است که کماکان ادامه دارد.

تجارت ۷۵ میلیارد دلاری ایران در حوزه واردات و صادرات
وزیر صمت با اشاره به تجارت ۷۵ میلیارد دلاری تجارت در حوزه واردات و صادرات ایران تصریح کرد: در صنعت هم خوشبختانه به یک رشد هشت درصدی رسیده ایم که این موفقیت با تلاش صنعتگران و فعالین این حوزه حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران لیاقت یک خودرو مناسب و استاندارد را دارند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با وجود تمام مشکلات صنعت خودروسازی کشور طی سال های اخیر دارای یک رشد ۲۸ درصدی بوده است که قابل توجه است.

رزم حسینی با اشاره به اینکه تحریم ها صنعت خودروسازی ایران را نشانه گرفته بود، افزود: متاسفانه دلال ها و واسطه ها در داخل کشور هم خود عاملی برای التهاب در بازار خودرو شده اند.

وزیر صمت با بیان اینکه افزایش تولید خودرو و رونق این صنعت باعث اتمام رانت ها در بازار خودرو می شود، تاکید کرد: باید با استفاده از کارشناسان صنعت خودروسازی و همچنین اقتصاددان ها یک برنامه منظم برای تولید خودرو در کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه می توان خودروهای تولیدی را به دو بخش پرتیراژ و کم تیراژ تقسیم کرد، گفت: با مشارکت شورای رقابت می توان شرایط را برای بهره مندی مردم از خودروهای مناسب مهیا کرد.

کد خبر: ۸۹٬۸۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha