۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
آمادگی دستگاه قضا برای کمک به تولید در کردستان/ واحدهای تعطیل شده حمایت می شوند
در جلسه ستاد اقتصادی مقاومتی مطرح شد؛

آمادگی دستگاه قضا برای کمک به تولید در کردستان/ واحدهای تعطیل شده حمایت می شوند

سنندج- رئیس کل دادگستری کردستان با اشاره به آمادگی دستگاه قضا برای کمک به بخش تولید در این استان، گفت: در همین راستا سه کمیته تخصصی در ستاد اقتصادی مقاومتی دادگستری کردستان تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، سید حسین حسینی ظهر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری کردستان که با حضور مدیران دولتی مرتبط برگزار شد، اظهار کرد: دستگاه قضا در این استان برنامه ای ویژه در راستای حمایت از بخش تولید طراحی کرده است و در این مسیر نیز از تمامی ظرفیت های قانونی استفاده می کند.

وی ضمن اشاره به اینکه تولید و اشتغال مولد در استان کردستان نیازمند مدیریت جهادی و دغدغه مند است، افزود: دستگاه قضایی استان کردستان تا حد امکان از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری می کند .

رئیس کل دادگستری کردستان عنوان کرد: در راستای اجرای سیاست های عالی قوه قضاییه در استان کردستان واحدهای تولیدی و صنعتی از حمایت های قضایی و حقوقی دادگستری استان کردستان در جهت ارتقای تولید برخوردار می شوند.

وی افزود: در این راستا و در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، سه کمیته تشکیل شده است که شامل کمیته عالی کارشناسی، کمیته حقوقی و قضایی و کمیته مشترک تلفیقی است و در این کمیته ها مشکلات و مسایل غیرحقوقی واحدهای تولیدی، مشکلات بانکی و همچنین در کمیته سوم به اقدامات کاربردی در جهت حل مشکلات واحدهای تولیدی پرداخته می شود.

رئیس کل دادگستری کردستان با بیان اینکه مقرر است تا تمامی واحدهای تولیدی و صنعتی در استان کردستان پایش شده و دبیرخانه این ستاد بلافاصله مشکلات واحدهای تولیدی را در کمیته های مربوطه کارشناسی کند، یادآور شد: در جهت رفع مشکلات واحدهای تولیدی و جلوگیری از تعطیلی آنها قدم های خوبی برداشته شده است و انتظار می رود که با برنامه ریزی دقیق و مدون بر اقدامات ستاد اقتصاد مقاومتی  دستگاه اجرایی نظارت داشته باشد.

ورود موثر دستگاه قضا برای جلوگیری از تعطیلی ۱۵ واحد تولیدی
در ادامه این جلسه، محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب سنندج و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان از ممانعت از تعطیلی بیش از ۱۵ مورد کارخانه و واحدهای تولیدی استان در سال ۱۳۹۹ با ورود دستگاه قضایی و پیگیری های مکرر صورت گرفته توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان خبر داد و افزود: در پایان سال ۱۳۹۹ دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم به دادسرای عمومی و انقلاب منتقل شد.

وی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰ که دبیرخانه این ستاد به دادسرای عمومی و انقلاب سنندج انتقال یافته بر رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شامل شرکت آرام پلاست، شرکت شن و ماسه بندی سقز، شرکت الماس غرب و طرحهای گاوداری شیری فقیه سلیمانی و قروه متمرکز شدایم و امیدواریم هرچه سریعتر بتوانیم با ارائه تسهیلات بانکی و ... رونق را به تولید این کارخانجات و واحدهای تولیدی برگردانیم و درصدد رفع مشکلات سایر واحدهای تولیدی استان هستیم.

کد خبر: ۸۹٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha